توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه به مدیرکل جدید اوقاف کهگیلویه و بویراحمد/حسینی: مساجد را تقویت کنید
توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه به مدیرکل جدید اوقاف کهگیلویه و بویراحمد/حسینی: مساجد را تقویت کنید
نماینده ولی‌فقیه به مدیرکل جدید اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روز کاری توصیه‌هایی کرد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم معرفی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار نماینده ولی فقیه استان اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد درآمد چندانی از موقوفات ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

وی گفت: وقف چشمه جوشانی است و واقفان نیز به دنبال رفع مشکلات محرومان هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

معاون اوقاف کشور با بیان اینکه در کشور ۲۰۵ هزار موقوفه و یک و نیم میلیون رقبه داریم اظهار کرد: واقفان نیت‌های جدیدی دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت وقف و موقوفات برای حوزه های علمیه توجه بیشتری شود.

این معاون اوقاف گفت: این سرمایه عظیم مردمی باید توسط نیروهای امین و معتقد و دین‌باور و کسانی که امانت‌دار هستند اداره شود.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه اداره موثری بوده و با مساجد و بقاع متبرکه و موقوفات ارتباط دارد اظهار کرد: این دستگاه دستگاه یکی از دستگاه‌های فرهنگی موثر به شمار می‌رود که می‌تواند کارهای اثرگذاری انجام دهد.

وی با بیان این که اوقاف و امور خیریه در قبال حوزه‌های علمیه وظایفی بر عهده دارند تصریح کرد: مساجد نیز پایگاه های فرهنگی هستند که وظیفه اوقاف و امور خیریه در قبال مساجد بسیار سنگین است.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی سنگین است و حفاظت از این دستاورد بزرگ بر عهده یکایک مسئولان است که در برابر شهدا رسلت سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: انقلاب و نظام مسئولیت سنگین فرهنگی بر دوش دارد و پناهگاه‌های فرهنگی مساجد هستند که باید از ظرفیت مساجد به‌ خوبی استفاده شود تا معنویات تقویت و آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

وی گفت: گفت: موقوفات استان نیاز به سازماندهی داشته و باید درآمدها در مسیر تقویت اخلاق و معنویت به کار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد و موقوفاتی دارد که برخی احیا شده و برخی برای احیای آن‌ها نیاز به تلاش مضاعف است و با سازماندهی باید در مسیر کمک به حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

در این آیین از خدمات حجت‌الاسلام جنتی‌پور تقدیر و برای حجت‌الاسلام نصیرالاسلام از سوی نماینده ولی‌فقیه آرزوی توفیق در خدمت شد.

انتهای پیام/