توصیه‌هایی به اعضای شورای شهر/دود لجبازی به چشم خودتان می‌رود
توصیه‌هایی به اعضای شورای شهر/دود لجبازی به چشم خودتان می‌رود
امام جمعه قلعه‌رئیسی از اعضای شورای اسلامی این شهر در دوره جدید خواست تا فارغ از لجبازی شهردار جهادی انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قلعه‌رئیسی در مورد اقدام ناشایست و غیر دیپلماتیک سفیر جدید انگلیس، که با انتشار یک عکس در کنار سفیر روسیه، خواسته یا ناخواسته، روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد افزود: چند نکته مهم را اشاره می‌کنم اول اینکه سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

وی گفت: دوم اینکه رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی کند وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

صلواتی ادامه داد: سوم اینکه دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد.

وی گفت: و دست آخر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیر کند.

صلواتی در ادامه در خصوص محرم گفت: مهمترین درسهایی که باید از حضرت ابالفضل العباس علیه السلام بعنوان الگو و اسوه در زندگی به کار گیریم ولایت پذیری است حضرت عباس علیه السلام جان فرزندان و برادران و خودش را در راه ولایت هزینه کرد.

وی گفت: درس ایثار و فرمانبری از خدا رسول خدا و اهل بیت  و درس عبودیت و بندگی و وفا را باید در کلاس زندگی عباس نشست که سه امام معصوم شهادت به وفاداری قمر بنی هاشم دادند.

صلواتی گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب تقویت تولید داخلی و وارد کردن مردم در میدان اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ و تقویت ارزش پول ملی و حل مشکل گرانی باید در راس برنامه های اقتصادی دولت جدید قرار گیرد.

وی همچنین گفت: به جهت دسترسی پایدار و تضمین شده و امنیت بیولوژیک و جلوگیری از فناوری بیو تروریسمی و ژنیتیکی و بخاطر صرفه اقتصادی و توانایی فنی و ابزار قدرت باید به سمت واکسن بومی حرکت کنیم.

صلواتی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام تلویزیونی بیماری کرونا را مسئله اول و فوری کشور خواندند تکلیف شرعی، عقلی، عرفی، انسانی ما رعایت توصیه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن است و کسانی که رعایت نکنند و عامل انتقال این ویروس و بیماری باشند این کار هم گناه هم ظلم و شریک در همه دردها و مصیبت ها و مرگ افراد هستند.

وی گفت: راه حکیمانه برای پیشگیری از کرونا توبه و استغفار و توسل و تضرع به درگاه خداوند و اولیاء الهی و جلسات عزاداری محرم بهترین مکان و زمان است و رهبر حکیم انقلاب تاکید می‌کنند جلسات عزای سیدالشهدا مایه برکت و جلب رحمت الهی است و ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارند اما در برگزاری آنها باید شیوه نامه با کمال دقت و شدت مراعات شود انتظار هست سازمان تبلیغات اسلامی نظارت کند و با هیئت های متخلف برخورد شود و نگذارند مجالس حسینی موجب شیوع بیماری کرونا و مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود.

وی در ادامه گفت: در بحث انتخاب شهردار برای شهر خوبان و شهیدان حق مردم این است که شورای اسلامی، شهرداری در خور شان مردم انتخاب کند اینکه در تپه‌ها و دره‌ها و امامزاده هم قسم شوند و به حقایق و معضلات و مشکلات شهر بی توجه باشند به نظرات نخبگان اهمیت ندهند و حلقه به گوش افراد خاص باشند موفق نمی‌شوید راه درست انتخاب شهردار همفکری و مشورت و شناسایی معضلات و آسیب‌ها و استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان شهر است و راه پیشرفت و آبادانی شهر انتخاب شهردار مومن، انقلابی، جهادی، متخصص و توانمند است.

صلواتی گفت: از باب خیرخواهی و توجه به ظرفیت ها و جوانان شهر می‌گویم نقاط قوت و ضعف عملکرد شهردار فعلی شهر را که از فرزندان همین شهر هست را بررسی و احصاء کنید اگر می تواند اهداف و برنامه ها و مطالبات مردم و شما را محقق کند با نظارت و ریل‌گذاری مناسب  باعث پیشرفت فرزندان و جوانان شهر و حل مشکلات مردم شوید و اگر هم می خواهید فرد دیگری را انتخاب کنید عاقلانه و حکیمانه عمل کنید از انسانهای شایسته مشورت بگیرید و با توجه به ظرفیت ها و مسائل و معضلات و مشکلات شهر فردی توانمند و مومن و انقلابی و جهادی با روحیه بسیجی انتخاب کنید و بدانید اگر از افراد غیر صالح مشورت بگیرید و نتیجه انتخابتان اختلاف و دو دستگی باشد و لجبازی کنید مردم با شما همکاری نمی کنند و دودش اول به چشم خودتان می‌رود.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و مدیران امور شهری و استاندار محترم متوجه باشید امضاء نامه و تایید مصوبه شورای شهری که برای اهداف خودشان و تحقق مطامع خودشان و فردی ناکارآمد و غیر متخصص و ناتوان  را انتخاب می کنند این تضییع حق‌الناس است .

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: مردم استان ما و شهرستانها و مناطق مختلف انتظار دارند استاندار محترم و مدیریت امور شهری و نهاد های اطلاعاتی برای مدیریت شهری  شهردار انقلابی و جهادی را تایید کنند.

انتهای پیام/