توزیع ۳۱۵ میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌های استان
توزیع ۳۱۵ میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌های استان
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این عوارض طبق قانون بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری وعشایر توزیع شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، میلاد فرخان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۹میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌های استان توزیع شد، افزود: امسال این عوارض رشد سه برابری داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: از مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان، ۲۹ میلیارد تومان سهم عشایر، ۱۶ میلیارد تومان سهم روستا‌های فاقد عشایری، ۱۱۸ میلیارد تومان نیز سهم دهیاری‌ها شده و مابقی نیز به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.
وی یادآور شد: این میزان اعتبار از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری، روستایی و جبران هزینه‌های قانونی شهرداری‌ها و دهیاری استان به این مراکز پرداخت شد.

فرخان همچنین با اشاره به اعتبارات آلایندگی در استان، گفت: امسال عوارض آلایندگی ۱۴۶ میلیارد تومان بوده که به مناطق مشمول آلایندگی اختصاص یافت و بین شهرداری ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری و روستایی توزیع شد.

وی گفت: طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند عوارض پرداختی از طریق امور مالیاتی را در بخش عمران شهری هزینه کنند و ما برای تکلیف قانونی و وظیفه‌ای که داریم با تمام شهرداری‌های استان مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم که نسبت به عوارض پرداختی سال ۱۴۰۱ و انجام وظیفه قانونیِ خود، توضیحات کافی در خصوص اقداماتشان را به امور مالیاتی استان ارائه نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امور مالیاتی طبق قانون وظیفه نظارتی هم دارد و منتظر دریافت پاسخ شهرداری‌ها هستیم تا در صورت لزوم، اقدام قانونی را انجام دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از نکات مهم، این است که توزیع عوارض بر اساس سرانه جمعیتی صورت می‌گیرد که در سامانه‌های مالیاتی تعریف شده است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است و ۵۰ هزار مودی مالیاتی در این استان وجود دارد.

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ