تورم با تدبیر متولیان مهار شدنی است
تورم با تدبیر متولیان مهار شدنی است
امام جمعه یاسوج گفت: تورم کشور تنها مربوط به تحریم‌ها نیست و با تدبیر متولیان مهار شدنی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تبریک سال جدید به ضرورت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: تورم امروز کشور واقعا کمر شکن شده و این تورم فشار سنگینی به طبقه‌های مختلف جامعه وارد کرده است، اما بخشی از این تورم نتیجه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است و بیشتر آن با تدبیر قابل مهار است.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به نوسانات قیمت ارز گفت: قیمت کالا‌ها با افزایش لحظه‌ای قیمت ارز افزایش می‌یابد، اما با کاهش نرخ ارز تغییری در قیمت‌ها دیده نمی‌شود که با تدبیر این کاهش قیمت‌ها ممکن است.

خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور با رشد تولید رفع می‌شود؛ افزود: بخشی از مشکل رشد تولید فرهنگی است همه باید به تولید داخلی اعتماد کنیم و با مصرف تولید ملی رشد تولید را زمینه سازی کنیم.

آیت الله حسینی فرهنگ‌های غلط در فرهنگ عمومی ما را هم از موانع رشد تولید دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌های غلطی، چون اسراف و یا چشم و هم چشمی باعث کاهش منابع می‌شود که درصورت اصلاح این فرهنگ‌های غلط و افزایش بهره وری از منابع رشد تولید ممکن می‌شود.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز با تبریک حلول ماه مبارک و یادآوری آثار روزه دارای در این ماه بر رعایت حرمت این ماه تاکید کرد و گفت: همه باید با تذکر لسانی نسبت روزه خواری را نهی کنند و همه در کنار متولیان مسئولیت داریم که نگذاریم به روزه دارای، این واجب الهی، بی احترامی شود.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تقبیح برخی از فرهنگ‌های غلط در ماه مبارک رمضان گفت: برخی از خانواده‌ها در مراسم‌های فاتحه خوانی با گمان اینکه برخی روزه نیستند، شیرینی و شربت تعارف می‌کنند که تعارف خوردنی در این ماه به معنای کمک به نافرمانی خداوند است.

خطیب جمعه یاسوج دیپلماسی ارتباط با کشور‌های منطقه از جمله عربستان و امارات را کار ارزشمند دانست و گفت: این ارتباطات نتیجه سیاست دیپلماسی صلح کشور ما از موضع قدرت بود که به برپایی صلح و آرامش پایدار منطقه کمک می‌کند و زهرکشنده‌ای برای دشمنان نظام اسلامی از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ