تنگ چویل را دریابید ؛ مسیر «دیشموک – خوزستان» نیازمند بازنگری و تغییر
تنگ چویل را دریابید ؛ مسیر «دیشموک – خوزستان» نیازمند بازنگری و تغییر
امام جمعه دیشموک گفت: جاده تنگ چویل که از نظر مردم به قتلگاه معروف است و مردم این منطقه هرچند باری شاهد از دست دادن عزیزانشان در این جاده هستند می‌طلبد مسوولان توجه ویژه‌ای به رفع مشکل جاده تنگ چویل داشته باشند

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیست‌و چهارم بهمن‌ماه ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: در منطقه ما خمس و زکات پرداخت نمی‌گردد و برخی‌های قساوت قلب دارند.

وی در ادامه افزود: افراد باید به دادن صدقه و انجام کار خیر عادت کنند و در وقف کردن از همدیگر پیشی بگیرند و با قرآن مانوس شوند.

راوند گفت: متاسفانه در شهر دیشموک با توجه به اینکه ۸ سال از برگزاری نماز جمعه در این شهر می‌گذرد هنوز هنگام نماز جمعه مغازه‌های دیشموک باز هستند و همه ما باید امر به ‌معروف و نهی‌از‌منکر را در خصوص فرهنگ‌سازی بسته ‌شدن مغازه‌ها در دیشموک در هنگام نماز جمعه در روز جمعه با توجه به اینکه وظیفه همه ما ست اجرایی کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نیروهای فضا هوای پدافند در روز یکشبنه ۱۹ بهمن ماه عنوان کرد: ناکامی آمریکا در مقابل ایران ریشه ناکامی‌ها را خطای محاسباتی آمریکا دانست.

راوند گفت: حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری باعث ناکامی آمریکا و همچنین خطای محاسباتی کشور آمریکا شد.

وی عنوان کرد: کلمات روشن و بدون ابهام رهبر در این دیدار برای تعیین نقشه راه مذاکرات با تبعیت از رهبری و همچنین بیانات رهبری نقشه راه را عملی و مشخص کرد.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: در ایران هیچ کس گوشش بدهکار مهمل‌ بافی‌های آمریکا نیست و مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در این دیدار گوش کنند و اجرا نمایند.

وی گفت: سخن منطقی و مستدل این است آنکه به تعهداتش عمل نکرد امریکا و اورپا بود و توپ در زمین آمریکا و اروپا است و آنها هستند که بدهکار هستند .

راوند گفت: طلبکاری ایران بر برداشتن تحریم‌ها حق ایران است و تحریم‌ها علیه ایران باید توسط آمریکا و اروپا برداشته شوند و بعد از برداشتن تحریم‌ها راستی‌آزمایی اروپا و آمریکا آشکار شود و بعد از راستی‌آزمایی ایران به برجام باز خواهد گشت.

وی به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و گفت: اول ماه رجب ولادت امام محمدباقر(ع) شکافنده علوم است و ایشان کسی است مالک خودش بود و ما انسانها باید این امام را الگویی مناسب برای خود در مسلط بودن به نفس خویش پیروی کنیم.

راوند با بیان اینکه ماه مبارک رجب از بهترین ماههای سال در دعا و نیایش است عنوان کرد: دوشنبه سوم ماه رجب شهادت امام هادی(ع) است و ماه امیرالمومنین(ع) است و زیارت جامعه کبیره بهترین دعا در این ماه است.

وی با اشاره به مسئله نامناسب بودن راهها در منطقه دیشموک عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت راهها در منطقه دیشموک بسیار نامناسب است نیازمند توجه ویژه مسوولان شهرستانی در رفع مشکلات راههای دیشموک ضروری و لازم است.

امام جمعه دیشموک گفت: جاده تنگ چویل که از نظر مردم به قتلگاه معروف است و مردم این منطقه هرچند باری شاهد از دست دادن عزیزانشان در این جاده هستند می‌طلبد مسوولان توجه ویژه‌ای به رفع مشکل جاده تنگ چویل در تغییر مسیر این جاده داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسوولان شهرستان مخصوصا فرماندار نسبت به تغییر مسیر جاده دیشموک به خوزستان تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) دیشموک به ۲۸۰۰خانوار کمیته‌ای در دیشموک اشاره کرد و گفت: خدمات ۱۰ ماهه کمیته امداد در دیشموک با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان جای تقدیر و تشکر دارد و از تلاش شبانه روزی پرسنل کمیته امداد تشکر می‌کنم.

راوند گفت: از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در خصوص نگاه ویژه خود به منطقه دیشموک تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ