تصادفات؛ نتیجه جانمایی نادرست تابلوهای تبلیغاتی در کهگیلویه و بویراحمد
تصادفات؛ نتیجه جانمایی نادرست تابلوهای تبلیغاتی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصب تابلوهای غیراستاندارد و تبلیغاتی سازمان‌ها، نهادها و مجتمع‌های گردشگری در حاشیه راه‌ها باعث تصادفات گسترده جاده‌ای می‌شود.

عزیز فیلی امروز (۹ تیر) در سومین نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌های استان، اظهار داشت: تابلوهای غیراستاندارد و تبلیغاتی سازمان‌ها، نهادها و مجتمع‌های گردشگری در حاشیه راه‌های استان نصب‌شده است و از طرفی تابلوهایی دارای ضوابط استاندارد از قبیل علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های استان وجود ندارد.
فیلی در ادامه افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به لحاظ قانونی موظف که با این موارد برخورد جدی کند اما تا کنون در برخورد با متخلفین کوتاهی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل اهمال در انجام وظیفه‌اش و جلوگیری از نصب این تابلوها در محورها نتوانسته است از نصب متعدد تابلوهای غیراستاندارد جلوگیری کند.
فیلی با اشاره به اینکه تابلوهای تبلیغاتی باعث تصادفات گسترده جاده‌ای می‌شود، اظهار داشت: راننده‌ها برای خواندن تابلوهای تبلیغاتی حواس خود را از دست می‌دهند و موجب تصادفات ناگوار می‌شود.
اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف است محورهای جاده‌های استان را ظرف مدت ۳ ماه از تابلوهای تبلیغاتی اماکن گردشگری و سازمان‌های دولتی زیباسازی کند بدین ترتیب که این تابلوها آشفته و نابسامان است.
اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی نگه‌دارنده جاده‌ها باید این تابلوها را ساماندهی و حذف کنند و از طرفی ورودی و خروجی جاده‌های استان بیش‌ترین تصادفات را داشته است.