تزریق ۲۲ هزار دوز واکسن در استان/وضعیت نزولی
تزریق ۲۲ هزار دوز واکسن در استان/وضعیت نزولی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه طی دو هفته اخیر روند شیوع بیماری در استان نزولی شده است.

 پرویز یزدان پناه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان، افزود: تاکنون ۲۶۴ هزار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان داشته ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۱۷ هزار بیمار بستری و از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر ترخیص شده‌اند.

 یزدانپناه یادآوری شد: در روز گذشته، ۱۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۶ نفر از این بیماران در بخش icu تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه ۹۱ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ استان بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۹۸ هزار تست کرونا تاکنون گرفته شده که شاخص نمونه گیری کشور ۲۰ درصد و شاخص استان ما ۲۸ درصد بود.

وی تاکید کرد: شاخص شیوع بیماری در کشور ۳۱ درصد و در استان ۷۷ درصد است که خوشبختانه تاکنون به خوبی کنترل شده است.

دکتر یزدان پناه گفت: شهرستان لنده تاکنون بیشترین شیوع بیماری و شهرستان دنا کمترین میزان را داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تداوم تزریق واکس کرونا در استان افزود: ۲۷ هزار دوز واکسن تاکنون وارد استان شده که ۲۲ هزار دوز آن تزریق شد، امید است واکسیناسیون عمومی تداوم یافته و جاعه ما به ایمنی جمعی نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: در هفته ای که گذشت طی نشستی که با معاونین توسعه و درمان وزارت بهداشت داشتیم با اضافه شدن ۱۰۰ تخت به بیمارستان دهدشت موافقت شد و  همچنین تامین اعتبار لازم جهت خرید دو دستگاه آمبولانس، تخصیص یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان دهدشت، تامین اعتبار لازم جهت خرید دستگاه اسپکت سی تی و موافقت با احداث ۱۶ خانه متخصص جهت بیمارستان دهدشت از دستاوردهای این سفر بود.

دکتر یزدان پناه همچنین اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم شریف استان به زودی شاهد بهره برداری از پروژه های بزرگی چون بیمارستان نرگسی گچسارن، کلینیک دهدشت، ۲ پایگاه اورژانس جاده ای و مرکز جامع سلامت شهرستان لنده خواهیم بود.

انتهای پیام/