تردد مردم از حاشیه‌ها به مراکز شهرها باعث شتاب بخشی به شیوع ویروس  کرونا می‌شود
تردد مردم از حاشیه‌ها به مراکز شهرها باعث شتاب بخشی به شیوع ویروس  کرونا می‌شود
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نهضت خدمت‌رسانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ادامه دارد

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به آخرین اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار اهواز در قالب طرح های نبی اکرم(ص) و شهید سلیمانی و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: باتوجه به شرایط خاص کشور و به ویژه خوزستان و گذر از تعطیلات نوروز تا اندازه زیادی رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک و نیز دورهمی‌ها باعث شد برخی از نقاط خوزستان بار دیگر به وضعیت قرمز بازگردند.

وی افزود: مردم خوزستان در یک سال گذشته شرایط سختی را همانند دیگر نقاط کشور سپری کرده‌اند و اصناف نیز از محدودیت‌های ایجاد شده ، متحمل آسیب‌هایی شده‌اند اما هرچه مردم و اصناف نسبت به رعایت نکات بهداشتی کوتاهی کنند این محدودیت‌ها تداوم داشته و علاوه بر وارد شدن فشار مضاعف به کادر درمان، آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود مردم شریف خوزستان برای ریشه کن شدن این ویروس منحوس با مجموعه بهداشت و درمان همکاری بیشتری داشته باشند.

نظارت و بازرسی ۱۲ تیم هفت نفره در اهواز برای کنترل اصناف و ادارات

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: نظارت بر فعالیت اصناف و ادارات اهواز در ۲۴ بلوک توسط ۱۲ تیم هفت نفره در حال انجام است و هر صنف و مجموعه‌ای که خلاف مصوبات قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا عمل کند، بر اساس قانون با آنها برخورد می شود. فعالیت دستگاه‌هایی که کارکنان خود را به رغم ضروری نبودن حضورشان، پای کار می‌آوردند نیز توسط تیم‌های نظارتی بازرسی استانداری رصد شده و برخورد لازم بر اساس قانون با این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر ادارات و اصناف با محدودیت‌هایی همراه شوند اما مردم موارد لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس را رعایت نکنند،تغییری در زمینه کاهش مبتلایان و بازگشت مردم به زندگی عادی رخ نخواهد داد.

آیین‌ها، دورهمی‌ها و فعالیت باغ ویلاها عامل اصلی شیوع کرونا در آبادان و دزفول

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: در روزهای گذشته به همراه نماینده دادستانی، جمعی از مسوولان استانداری و بسیج جامعه پزشکان، فرمانداران، ناجا، اداره صمت، تعزیرات و نمایندگان بهداشت و درمان، از آخرین وضعیت شهرستان‌های دزفول و آبادان بازدید و نحوه رعایت موارد بهداشتی را بررسی کردیم که متاسفانه در دزفول دورهمی‌ها و فعالیت باغ ویلاها و در آبادان برگزاری برخی آیین‌ها، میزان ابتلا را در این نقاط افزایش داده که امید است با تشدید نظارت‌ها شیوع ویروس بیشتر کنترل شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که باعث قرمز شدن وضعیت برخی از نقاط خوزستان شده رعایت نکردن موارد بهداشتی در حاشیه‌ها شهرها است؛ تردد مردم از حاشیه‌ها به مراکز شهرها باعث شتاب بخشی به شیوع ویروس می‌شود که با این وجود باید بر حاشیه‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد.

سپاه برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم اهواز به تعهدات خود عمل کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار اهواز گفت: سپاه در ماه‌های گذشته با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در مناطق منبع آب و حصیرآباد اهواز که بافت فرسوده‌ای نسبت به سایر مناطق داشته و خطر زیادی ساکنان را تهدید می‌کرد، خدمات موثری از قبیل بازسازی منازل و تخریب بخش‌های پر خطر تپه‌های اطراف و همچنین با کمک شهرداری منطقه در زمینه آسفالت خیابان‌های اصلی صورت داده و به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: طرح‌های شهید سلیمانی و نبی اکرم(ص) از جمله طرح‌هایی بودند که همچنان ادامه داشته و روز به روز بر کیفیت خدمات در این طرح‌ها افزوده می‌شود چرا که سپاه و بسیج خود را از بدنه جامعه جدا نمی‌داند و در هر زمان و هر بحران در کنار مردم خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حاجتی افزود: هم اکنون خیابان‌های ۱۰ و ۲۹ منبع‌آب اهواز که از خیابان‌های اصلی تردد اهالی بود، آسفالت شده و بخش عمده ای از مشکلات مردم برطرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در طرح شهید سلیمانی نیز بسیاری از مبتلایان در مناطق کم‌برخوردار اهواز شناسایی و به بیمارستان معرفی شدند و بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز برای حمایت از خانواده‌های آنها توزیع شد.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.