تخلف آرایشگاه‌های زنانه در سایه نبود نظارت، مسئولان متولی ورود کنند
تخلف آرایشگاه‌های زنانه در سایه نبود نظارت، مسئولان متولی ورود کنند
نبود بازرس خانم برای نظارت بر کار آرایشگاه‌های زنانه دهدشت تخلفات صنفی در این واحدها را گوشزد می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، ، بر اساس بخشنامه صنفی آرایشگاه‌ها فقط در حوزه آرایشی مجاز به ارائه خدمات هستند و انجام کارهایی از قبیل تاتو، تزریق ژل و بوتاکس و…در این واحدهای صنفی ممنوع است.
حتی کاشت ناخن و اپیلاسیون نیز باید با دریافت مجوزهای لازم انجام شوند؛ در غیر این صورت و اگر زیر نظر افراد حرفه‌ای نباشد ممکن است بانوان با عفونت‌ها و انواع قارچ‌ها روبرو شوند.
همچنین برای اپیلاسیون اگر زیر نظر آرایشگران با تجربه و با رعایت اصول بهداشتی انجام نشود ممکن است باعث آسیب رساندن به پوست شود.
در قانون تاسیس آرایشگاه‌های زنانه ارائه خدمات مجاز شامل موارد آرایشگری، کوتاهی، فر کردن و رنگ کردن مو، اصلاح صورت و شنیون‌های مختلف است، ارائه خدمات اپیلاسیون و تاتو در صورت داشتن کارت بهداشت مجاز است.
در سایه ضعف نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های دهدشت اما ارائه خدمات گوناگون آنها را به کلینیک زیبایی تبدیل کرده است تا جایی که فعالیت اصلی در برخی از این واحدها به حاشیه رفته و برای کسب درآمد بیشتر به خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند.
تخلفات صنفی شامل گرانفروشی، ارائه خدمات بدون کیفیت، عدم درج قیمت خدمات و یا ارائه خدمات پایین‌تر از ارزش واقعی در بسیاری از آرایشگاه‌های دهدشت به وضوح دیده می‌شود.
در برخی از آرایشگاه‌ها قیمت‌ها هم حساب و کتاب ندارد و هیچ قانون و خط‌کشی مشخصی برای تعیین قیمت وجود ندارد. با این وجود گاهی نرخنامه اتاق اصناف که یا نصب شده نیست یا در صورت وجود بروز نیست آنقدر مهجور واقع می‌شود که نه آرایشگران خود را ملزم به نصب آن در محل کار و رعایت نرخ می‌دانند و نه مشتریان از کمیت و کیفیت آن اطلاع دارند.
قیمت‌ها متناسب با کیفیت خدمات نیست بلکه بر اساس موقعیت جغرافیایی آرایشگاه و بنا به شهرت آرایشگاه تعیین می‌شود.
این در حالی است که نبود بازرس خانم زمینه برزو تخلفات صنفی را در این صنف ایجاد کرده است.
رئیس اداره صمت کهگیلویه می‌گوید بازرس خانم برای نظارت بر کار آرایشگاه‌های زنانه در شهرستان وجود ندارد.
سید رضا خدیش افزود: بازرسان مرد وقتی برای بازرسی مراجعه می‌کنند باید با هماهنگی و اجازه آرایشگر وارد شوند به همین علت تا زمان ورود به آرایشگاه امکان سرپوش گذاشتن بر برخی تخلفات وجود دارد.
به نظر می‌رسد بی‌توجهی متولیان نسبت به نظارت بر کار آرایشگران به عنوان یک صنف حساس که با سلامت قشری از جامعه سر و کار دارد عملا راه تخلف را برای این صنف باز کرده است.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ