تبیین فرهنگ مترقی دفاع مقدس در همه ابعاد باشد
تبیین فرهنگ مترقی دفاع مقدس در همه ابعاد باشد
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فرهنگ و مکتب مترقی دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند و دارای ابعاد وسیع و جامعی از ارزش‌ها، مفاهیم و زیبایی‌های دینی و معنوی و انسانی است که باید در تبیین آن تمامی این ابعاد، ویژگی‌ها و شاخص‌ها دیده شود.

سردار حمید خرم دل در نشست خبری روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در یاسوج اظهار داشت: هویت و ویژگی های حماسی و شجاعت رزمندگان در کنار ارزش ها و مفاهیم اخلاقی و انسانی در طول هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا است.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز دشمن را به شدت عصبانی و سردرگم کرده و البته نقطه اتکای آنها برای ضربه زدن به کیان و اصل نظام جمهوری اسلامی نیز محسوب می شود همین فرهنگ اصیل شهادت و ارزش های برگرفته از جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

وی گفت: هرگونه غفلت، بی تدبیری و کم توجهی به آرمان ها و ارزش های ناب دفاع مقدس و شهادت و جانفشانی های رزمندگان به عنوان یک فرهنگ و مکتب انسان ساز، مترقی و پویا خود نقطه امید و اتکای دشمن برای ضربه زدن و استحاله فرهنگی این نظام و نسل جوان انقلاب خواهد بود.

سردار خرم دل همچنینی نسبت به برخی کم مهری و سهل انگاری و یا ناآگاهی ها نسبت به شهدا و فرهنگ ناب شهادت در بین برخی دستگاه ها و نهادهای در سطح استان نیز انتقاد کرد و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا برخی کج سلیقگی ها و بی تدبیری ها در این راستا که دستمایه ای برای شاد کردن و امید در دل دشمنان می شود ، اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال نیز گفت: بیش از ۵۰ عنوان ویژه هفته دفاع مقدس در قالب حدود یک هزار برنامه در مجموعه پایگاه ها و نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور در مرکز استان به طور رسمی آغاز خواهد شد.

بهره برداری ۱۲۳ واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال بیشتر با محوریت مردم و بسیجیان برگزار خواهد شد.

سرهنگ داریوش مثنوی ابراز داشت: افتتاح و بهره برداری از ۱۲۳ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امام (ره) ، افتتاح یادمان های شهدای گمنام در شهرستان های لنده و دهدشت و همچنین افتتاح ۲ خانه عالم در شهرستان گچساران از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس امسال در سطح استان خواهد بود.

وی دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان، برپایی نمایشگاه دستاوردها و گنجینه های ارزشمند دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش های مختلف، شبیه سازی یکی از عملیات های دفاع مقدس با محوریت نقش رزمندگان استان و همچنین برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح پایگاه ها ، نواحی و حوزه های مقاومت از دیگر برنامه های مهم هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال در استان است.

سرهنگ مثنوی تصریح کرد: یکی از شاخص های اساسی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس نقش ممتاز بسیجیان در عملیات های مختلف جنگ بود که سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی یادآور شد: از مجموع حدود یک هزار و ۸۰۰ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد حدود یک هزار و ۳۶ شهید معادل ۶۴ درصد از خانواده بسیج بوده است.

۵۰ درصد جمعیت فعال استان معادل ۳۳ هزار نفر در دوران هشت ساله دفاع مقدس به صورت داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند که ۹۹ درصد رزمندگان این منطقه زیر ۳۰ سال بودند.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.