بیل گیتس برای پایان همه‌گیری کرونا راهکار دارد+جزییات
بیل گیتس برای پایان همه‌گیری کرونا راهکار دارد+جزییات
بیل گیتس موسس شرکت فناوری مایکروسافت گفت، راه حل ریشه کنی همه گیری کرونا سرمایه گذاری جامعه بین المللی در کارخانه های ساخت واکسن و واکنش سریع به همه گیری است.

بیل گیتس موسس شرکت فناوری مایکروسافت گفت، راه حل ریشه کنی همه گیری کرونا سرمایه گذاری جامعه بین المللی در کارخانه های ساخت واکسن و واکنش سریع به همه گیری است.

وی در سخنرانی در کنفرانس مجازی مونیخ از جامعه بین المللی خواست در کارخانه های واکسن سازی و واکنش به همه گیری سرمایه گذاری کنند.

به گفته گیتس، چندین میلیارد دلار به کارشناسان بهداشتی کمک خواهد کرد تا در زمینه واکسن جهانی کرونا و آنفولانزا و نیز داروهایی تحقیقات کنند که از انتقال این بیماری ها جلوگیری و به تشخیص بیماری هایی کمک می کند که با هزینه ای پایین هر هفته بیش از  ۲۰ درصد جمعیت جهان را پوشش خواهد داد.

گیتس افزود: می توانیم کارخانه های ساخت واکسن بر مبنی آر ان ای را بسازیم که ظرفیت بالایی در سطح جهانی دارند و از این کارخانه ها می توان برای ساخت واکسن های استاندارد در شرایط نبود همه گیری استفاده کرد. اگر تیمی متشکل از سه هزار نفر از کارشناسان جهانی را داشته باشیم آنها می توانند در زمینه بیماری هایی مانند سرخک و مالاریا و همه گیری ها تحقیقات کنند.

(واکسن های مبتنی بر آران‌ای سریعتر و ارزانتر از واکسن های سنتی تولید می‌شوند و برای بیمار نیز ایمن تر هستند، زیرا با استفاده از عناصر عفونی تولید نمی‌شوند. تولید واکسن‌های آران‌ای مبتنی بر آزمایشگاه است و این فرایند می‌تواند استاندارد و مقیاس بندی شود و امکان یک پاسخ سریع در شرایط بیماری‌های همه گیر را فراهم کند. بیشتر تحقیقات در مورد واکسن‌های آران‌ای برای بیماری‌های عفونی و سرطان است، که در مرحله کارآزمایی بالینی هستند. همچنین تحقیقات اولیه در مورد استفاده از واکسن‌های آران‌ای برای آلرژی نیز در حال انجام است.)

اظهارات گیتس در واقع سخنان او در ابتدای ماه جاری میلادی را تایید می کرد. بنیانگذار ۶۵ ساله مایکروسوفت پیشتر بر ضرورت تشکیل یک سازمان جهانی تاکید کرده بود که بلافاصله بعد از شیوع بیماری های عفونی به آن واکنش نشان می دهد تا آن را در نطفه خفه کند.

گیتس همچنین از فرصت سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ استفاده کرد و به موضوع توزیع نابرابر واکسن ها در سطح جهان پرداخت. او از جامعه بین المللی خواست که اطمینان دهند کشورهای در حال توسعه دسترسی عادلانه ای به واکسن دارند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد سه روز قبل گفته بود که ۱۰کشور جهان ۷۵ درصد از کل واکسن های کرونا را تزریق کرده اند در حالی که ۱۳۰ کشور حتی یک دوز واکسن هم تزریق نکرده اند.

گیتس پیشتر گفته بود که کشورهای توسعه یافته در صورت اجرای برنامه واکسیناسیون تا اواخر سال ۲۰۲۱ به روال عادی زندگی باز خواهند گشت. وی درباره کل جهان  گفته بود که در سال ۲۰۲۲ پایان همه گیری ممکن است رخ دهد.