بیانیه حوزه علمیه یاسوج؛ کوتاهی مدیران مردم را ناامید و دلسرد کرد
بیانیه حوزه علمیه یاسوج؛ کوتاهی مدیران مردم را ناامید و دلسرد کرد
افزایش اجاره‌بها در کنار کوتاهی مدیران مردم را دلسرد و ناامید کرده است

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج در بیانیه‌ای خطاب به دولت در خصوص گرانی‌ها آورده است: ناله‌های قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گرانی و ‌بی‌ثباتی قیمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را به درد می آورد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج در بیانیه‌ای خطاب به دولت در خصوص گرانی‌ها آورده است: جناب آقای حسن روحانی اوضاع اقتصادی،گرانی افسار گسیخته در بازار مسکن، دلار، ارز ، رکود و تورم بی سابقه و اقلام مورد نیاز مردم … ما را بر آن داشت تا نامه ای سرگشاده خطاب به جنابتان مکتوب کنیم!
در بخشی از این بیانیه آمده است:
آقای رئیس جمهور
حساسیت مسئولیت شما ایجاب می‌کند که همچون پدری دلسوز و نگاهبانی تیزبین اوضاع و احوال جامعه و جهان را رصد کرده و برای حوادث واقع شده پیش از بحران تدبیری بیاندیشید، به قول شیخ اجل سعدی علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد -دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست /به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز-وگرنه سیل چو بگرفت، سد نشاید بست.
آقای روحانی
شرایط فعلی جامعه، ناله‌های قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گرانی و ‌بی‌ثباتی قیمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را به درد می آورد.
افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت ارز و سکه و افزایش اجاره‌بها در کنار کوتاهی، بی‌توجهی و بی تدبیری مدیران در کنترل و مهار این مشکلات شوم اقتصادی و نگاه تیم جنابعالی برای حل مشکلات با تکیه بر غرب مردم را دلسرد و ناامید کرده است.
جناب آقای رئیس جمهور
شما در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال سوگند یادکرده اید که پاسدار قانون اساسی باشید، قانونی که داشتن مسکن مناسب را حق هر فرد دانسته و وظیفه ایجاد امکان اشتغال برای هر فرد را بر عهده دولت گذارده است قانونی که بر منع انحصار، احتکار و اسراف و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی تا رسیدن به خودکفایی و رهیدن از وابستگی تاکید دارد.
اما اکنون در آستانه ۸ سالگی دولت شما فاصله نظام مقدس جمهوری اسلامی با این اصول چه میزان است؟ آیا این حجم گسترده از جوانان بیکار زیبنده کشوری با این همه منابع و پتانسیل های اشتغال هست؟ آیا کسانی که در تامین معیشت خود درمانده اند و برای حداقل‌های زندگی خود مجبور به چند نوبت کار در روز هستند شهروندان ایران نیستند؟.
ای کاش در مسیری که به محل کار میروید صورت کودکانی که از فقر مشغول کار هستند یا زباله گردانی که برای لقمه ای نان می‌جنگند را هم بنگرید که البته گمان نکنم در منطقه اعیان نشین تهران این افراد تهی دست را مشاهده کنید.
آقای دکتر روحانی
آیا از قیمت روز افزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ نرخ رو به فزونی خدمات در بخش حمل و نقل و قیمت تهیه خودرو شخصی را می‌دانید؟.
اگر می‌دانید از جوان تحصیلکرده بیکار توقع کدام امید را در دولت تدبیر و امید دارید؟ آمار افزایشی طلاق و کاهش ازدواج، کاهش فرزندآوری و روند صعودی آسیبهای اجتماعی به سمع و نظر شما می‌رسد؟ صعوبت و سختی های پیش روی کارآفرینان و سنگ اندازی در مقابل صنعتگران در ساختار اداری دولت شما با وظایفی که همین دولت در برنامه ششم توسعه برای خود هدف گذاری کرده است چه همخوانی دارد؟.
*یک روز وزیر امور خارجه را امیر کبیر می‌نامید به گمانتان که او حلال مشکلات است ولی دیدید که نشد.
*روز دیگر وزیر همیشه وزیر نفت را ژنرال نفتی خطاب می‌کنید تا بلکه با فروش نفت مشکلات اقتصادی حل بشود ولی جز ضرر چیزی عاید مملکت نشد.
بی انگیزگی و رخوت در برخی اطرافیان شما موج می‌زند و این پدیده موجب ایجاد حس رهاشدگی از منظر اقتصادی در بین مردم شده است. این تنها ارزش پول ملی نیست که هر روز رو به کاهش است بلکه امید و آرزوی صدها هزار جوان است که دستخوش ناملایمات و تغییرات مکرر اقتصاد دولت شما می‌شود.
راستی جناب آقای روحانی از برجام چه خبر؟ همان برجامی که قرار بود آب خوردن مردم را هم حل کند همان برجامی که شیرینی گلابی هایش عقل از سر هر انسانی می‌برد!.
همان برجامی که قرار بود مردم ایران از میوه های درخت کاشته شده اش توسط دولت جنابعالی منتفع بشوند چه شد؟ همان برجامی که بخاطرش منتقدین دلسوز ایران را بی شناسنامه خواندید و به جهنم حواله کردید.
امضا کری تضمین بود ولی کلام خداوند متعال (ان تنصروا الله ینصرکم) تضمین نبود؟ البته بی انصافی است که ورود دولت برای مقابله با گرانی در زمینه های مختلف را منکر بشویم
امیرالمومنین علیه‌السلام در مورد حاکمان فاسق میفرمایند؛ «‬وَ لَکِنَّنِی آسَى أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللَهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِینَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِینَ حِزْباً
اما تأسّفم از این است که حکومت این امت به دست بى‏ خردان و تبهکاران افتد، کسانی که بیت‌المال را در میان خود دست به دست کنند، و بندگان خدا را به بردگى می‌گیرند، و با افراد صالح به جنگ و ستیز بر می‌خیزند و با فاسقان همدست ‫‫‫{و هم حزبی} می‌شوند». ‬‬‬
برای مردم اهمیتی قائل نیستند (عِبَادَهُ خَوَلًا) جناب روحانی برخی از نمایندگان مجلس و وزرا می‌گویند که رئیس جمهور ماهانه و سالانه به ما وقت نمی‌دهد اگر اینگونه باشد که به سران مملکت وقت ملاقات نمی‌دهید دیگر وای به حال مردم کوچه و بازار!
با افراد صالح در ستیزند (الصَّالِحِینَ حَرْباً) در دولت شما نیرو های حزب اللهی و انقلابی همواره یک پایشان در دادگاه و پای دیگرشان در زندان بود به دلیل شکایت های بیشمار شما از آنان!
اما در آخر یک نصیحت برادرانه خدمت آقای روحانی
حاصل عملکرد دولت شما بعد از هفت سال چیزی جز گرانی، تورم ،بیکاری و بی ارزش شدن پول نبوده و متاسفانه نه تنها بر زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته بلکه دید مردم را تغییر داده است.
شما باید در پیشگاه خدا و مردم ایران پاسخگوی عملکرد ۷ ساله تان باشید ک با وعده های خالی و واهی روز به روز سفره مردم این کشور را خالی و کوچکتر کردید.
این را هم بدانید که مردم ایران بخاطر نان انقلاب نکردند ک بخاطر نان دل در گرو رهبری و انقلاب بردارند چون که گاهی در خیمه حسین حتی آب برای خوردن نیست
ای کاش کلام رهبری را نصب العین خود می‌کردید که فرمودند؛ راه حل عبور از مشکلات پیش رو تکیه بر پتانسیل های موجود در کشور بدون نگاه به غرب ، افزایش و حمایت از تولید داخلی و نظارت هر چه بیشتر همه نهادها و سازمان های ذیربط است.

انتهای پیام/م: آ

  • منبع خبر : صبح زاگرس