به شدت نگران شهرستان‌های قرمز(کرونایی) هستیم
به شدت نگران شهرستان‌های قرمز(کرونایی) هستیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همسایه‌های جنوبی توصیه کرد که به این استان سفر نکنند.

، حسین کلانتری صبح امروز در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در گزارش ارائه شده معلوم شد که در وضعیت خوف و رجا هستیم و نباید وضعیت را خوب و تمام شده بدانیم هر چند روند کاهشی داریم اما این روند چشمگیر و دارای شیب نزولی مطلوب نیست هر چند برای گشایش در کار مردم گروه‌های شغلی یک و دو فعال شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به شدت نگران شهرستان‌های قرمز هستیم و باید تلاش کرد که شهرستان‌های نارنجی به وضعیت قرمز برنگردند.

وی گفت: همه مردم استان و اصناف و بازاریان گروه‌های شغلی یک و دو که فعال هستند باید دقت کرده و حافظ رعایت پروتکل‌ها باشند و این قشر بیش از همه دغدغه داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: کسانی که رعایت دستورالعمل ها را نکنند واحد صنفی آنها تا سه هفته تعطیل خواهد شد هر چند راهی به جز این کار نداریم اما مجبور به چنین اقدامی هستیم هر مغازه ای و فعال در هر صنفی باید به طور ویژه حساسیت داشته و اجازه ندهند تجمعی در محل کسب و کار صورت گرفته و یا مشتری بدون‌ ماسک وارد مغازه شود.

کلانتری یادآور شد: تلاش‌های خوبی برای واکسیناسیون صورت گرفته خبرهای خوشی در راه است ستاد اجرایی اولین محموله ۳۰۰ هزار دوزی را تحویل داده واکسن هایی نیز از کشورهای دیگر در حال وارد شدن است و آینده خوبی در زمینه واکسیناسیون خواهیم داشت اما نباید به علت ساده انگاری به پیک جدید برخورد کنیم.

وی گفت: هنوز از پیک انگلیسی خارج نشده‌ایم اکنون ۴۰۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان داریم و ۲۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند بالاترین آمار بستری و مراقبت های ویژه را هم اکنون داریم و شرایط عادی نشده است روند نزولی با شیب کند داریم که این روند شکننده است.

وی خطاب به دستگاههای نظارتی یادآور شد: اصنافی که زیر ۸۰ درصد رعایت نکنند باید بیشتر مورد نظارت و بازرسی قرار گیرند وضعیت پایانه‌ها و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و مکانیکی‌ها و تعمیرگاه‌ها رضایت بخش نیست که باید دستگاه های نظارتی همچون صمت بیشتر مراقبت کنند.

استاندار در نشست ستاد کرونا یادآور شد: از نیروی انتظامی استان انتظار اجرای دقیق محدودیت‌ها را داریم در بین شهرستان‌های استان و همچنین از استانی به استان ما محدودیت‌های شدیدی اعمال می‌شود و نیروی انتظامی اختیار دارد محدودیت‌ها را به شدت انجام دهد و این محدودیت ها مربوط به همه رنگهاست.

کلانتری گفت: مهمترین مسئله برای ما تردد همسایه های جنوبی به کهگیلویه و بویراحمد است که امسال سفر آنها به استان محال بوده و تا یک هفته بعد از انتخابات ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به استان را خواهیم داشت.

وی در خصوص رعایت شیوه نامه ها در نماز عید فطر گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی باید شیوه نامه‌ها در نماز عید فطر رعایت شده و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی انجام گیرد و همه نمازگزاران از ماسک استفاده کنند و نظارت در این خصوص هرگز تعطیل نخواهد شد.

انتهای پیام/