“بنیاد علوی دیشموک” با “امور عشایر” شهرستان کهگیلویه تفاهم نامه همکاری امضا کردند
“بنیاد علوی دیشموک” با “امور عشایر” شهرستان کهگیلویه تفاهم نامه همکاری امضا کردند
هدف از طرح افزایش راندمان تولید در گله های روستایی، ارتقای معیشت،ارتقای بهداشت و کاهش تلفات و اصلاح نژاد دام سبک می باشد

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ به گزارش روابط عمومی نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک؛ دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک گفت: در دیداری که معاون اشتغال با سید خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه داشتند، تفاهم نامه همکاری یکساله پیرامون اجرای برنامه های توسعه رسته دام سبک به تعداد ۴۰ هزار رأس در طرح اصلاح نژاد دام سبک بخش دیشموک امضا شد.

اسفندیار مختاری اظهار کرد: هدف از طرح افزایش راندمان تولید در گله های روستایی، ارتقای معیشت،ارتقای بهداشت و کاهش تلفات و اصلاح نژاد دام سبک می باشد.

وی گفت: محدوده اجرایی این طرح فقط بخش دیشموک می باشد و تعهداتی از قبیل آموزش ،توانمندسازی و بکارگیری تسهیل گران و مشاوران فنی استان و محلی ،ظرفیت سازی‌ جوامع محلی در روستاهای هدف،تشکیل شبکه های روستایی دام و ارتقای دانش اعضای شبکه بنیاد علوی در مورد این طرح خواهد داشت که به نحو احسن انجام خواهد داد.

بینا معاون اشتغال نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک گفت: در جهت اشتغال و توانمند‌سازی‌ دامداران منطقه برنامه هایی در یکسال اخیر اجرا و ثمر بخش بود و ان‌شاءالله این امر تداوم خواهد داشت.

سید خداداد اجتهادی گفت : باتوجه به اینکه عشایر زیادی در منطقه دیشموک داریم و بیش از ۷۰۰ خانوار در این زمینه فعال هستند، تصمیم گرفتیم با بنیاد علوی رایزنی و جهت خدمت به دامداران منطقه مشارکتی وارد عمل شویم.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان یادآور شد: سودآوری ،توانمند سازی، اشتغال، و صرفه جویی اقتصادی در دام مواردی است که‌ برای‌ دامداران آن منطقه به کمک بنیاد علوی محقق خواهد شد و در این طرح در کنار نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک برنامه هایی از قبیل؛ فراهم نمودن خدمات و کالاهای یارانه ای مورد نیاز پروژه، همکاری در ایجاد و یا بهسازی زیر ساخت های بهداشتی دام و اولویت بندی و تسهیل در صدور مجوز پرداخت تسهیلات به طرح پروژه را اجرا خواهیم نمود.

در پایان اجتهادی اشاره کرد :دیشموک ظرفیت بالایی جهت ارتقا و توسعه دام دارد و استقرار بنیاد علوی در آن منطقه در جهت گسترش این امر مهم و تاثیر گذار در آنجا بسیار تضمین کننده خواهد بود که انتظار این می‌رود به ثمر بخش بودن این طرح بزرگ ، در سالهای آینده همکاری های ویژه ای در تنوع شغلی از جمله موارد گیاهان دارویی،باغات ، زنبور عسل و از این قبیل در آن منطقه با بنیاد علوی خواهیم داشت.

انتهای پیام:م/آ

  • نویسنده : مالک آهنگ