بلوط‌هایی که در «دُوراک» بهمئی ایستاده خاکستر می‌‌شوند
بلوط‌هایی که در «دُوراک» بهمئی ایستاده خاکستر می‌‌شوند
چرا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قبل از وقوع هر حادثه‌ای امکانات و تجهیزات لازم را فراهم نمی‌کند که در هنگام بحران‌ها و آتش سوزی‌ها در سوء مدیریت خود گرفتار نشوند.

آتش در حال بلعیدن جنگل‌های تنگ «دُراک» بهمئی است و علی رغم تلاش مأموران، مسئولان و نیروهای مردمی همچنان آتش پیش روی می‌کند.
به گزارش کبنا از بهمئی، سه روز پیش آتش به جان جنگل‌های «دوراک» بهمئی افتاده و بر اثر وزش باد و تراکم بالای درختان آتش در حال پیش روی و نابود کردن درختان بلوط این منطقه است.
تنگه باریک منطقه سرشار از دود غلیظ بوده و مسیر صعب العبور است که امکان امداد رسانی با هر وسیله‌ای در آن منطقه وجود ندارد. این منطقه از مناطق بکر، خاستگاه و ذخیره گاه بزرگ جنگل‌های بلوط زاگرس است که در کنار وجود گونه‌های دیگر گیاهی و درختی، حیوانات، پرندگان و خزندگان متنوعی را در آغوش پر مهر خود پرورش می‌دهد اما سه روز است که این آغوش نا امن شده و همه فرزندان این طبیعت در محاصره آتش و دود هستند.
 دست‌های خالی و غربت جنگلهای «دُراک» بهمئی
بخشدار مرکزی بهمئی گفت: آتش سوزی جنگلهای ارتفاعات «دُراک» این شهرستان هنوز کامل مهار نشده است.
«علی کرم صدیقی فر» افزود: در تلاش هستیم که دهیاران، کارمندان ادارات و نیروهای مردمی را به محل آتش سوزی اعزام کنیم که تا ظهر امروز آتش سوزی کامل مهار و خاموش شود.
وی اظهارکرد: آتش سوزی از عصر روز شنبه شروع شده بود که ساعت ۴ بامداد روز بعد مهار شد، آخر شب (حدود ساعت ۲۴) روز یکشنبه مجدد شعله ور شد و همچنان ادامه داد اماد امیدواریم تا ظهر امروز مهار شود.
بخشدار مرکزی بهمئی خاطرنشان کرد: منطقه محل آتش سوزی صعب العبور و دسترسی به آن سخت است و اطفاء کنندگان آتش باید حدود سه ساعت را تا رسیدن به محل پیاده روی کنند به همین دلیل دیروز درخواست بالگرد داده‌ایم اما هنوز پاسخ مثبت داده نشده است.
صدیقی فر تصریح کرد: علت آتش سوزی مشخص نیست و رد حال بررسی است و تاکنون طبق برآورد اولیه نیروهای منابع طبیعی حدود ۱۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شد.
وی ادامه داد: طی سالجاری حدود ۷ مورد آتش سوزی در شهرستان بهمئی رخ داد که خساراتی به جنگلها و مراتع شهرستان وارد کردند.
بخشدار مرکزی بهمئی عنوان کرد: از نیروهای مردمی و دهیاران و شوراها که با دست خالی به خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای شهرستان کمک می‌کنند تشکر ویژه داریم.
صدیقی فر بیان کرد: تجهیزات و امکانات اطفاء حریق برای مهار آتش سوزی ها در شهرستان نداریم و ستاد بحران شهرستان نیاز به تجهیز دارد.
آتش سوزی در جنگل‌های ارتفاعات «دُراک» بهمئی طی سه روز
فرماندار شهرستان بهمئی از آتش سوزی در جنگل‌های ارتفاعات “دُراک” این شهرستان خبر داد.
حکمت الله سنایی با اشاره به آتش سوزی کوه دُراک بهمئی در محدوده روستای تنگ کُپ گفت: این آتش سوزی از روز شنبه، ساعت ۱۸ عصر آغاز شد که توسط نیروهای ادارات منابع طبیعی، هلال احمر و تعدای از داوطلبان طبیعت دوست ساعت ۴ بامداد مهار شد و حجم زیادی نیز نداشت.
وی اظهارکرد: کنده‌های برجای مانده از آتش سوزی در این محدوده از صبح امروز دوباره به علت وزش باد شدید، مجدداً شعله ور شده و آتش را به علفزارها و درختان خشک اطراف انتقال داده و دوباره آتش سوزی شروع شد.
فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: نیروهای منابع طبیعی و سایر ادارات در منطقه حضور دارند، نیاز به کمک نیروهای بسیج نیز داریم اما به علت حجم آتش و سخت گذر بودن منطقه برای مهار آتش به اعزام بالگرد نیاز داریم.
سنایی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶ هکتار از عرصه منابع طبیعی طعمه حریق شد و علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
چرا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قبل از وقوع هر حادثه‌ای امکانات و تجهیزات لازم را فراهم نمی‌کند که در هنگام بحران‌ها و آتش سوزی‌ها در سوء مدیریت خود گرفتار نشوند.