برگزاری مراسمات محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی
برگزاری مراسمات محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی
فرماندار گچساران گفت: مراسمات محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر دیشموک،    روانبخش دیهیم خوب در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شیوع موج جدید ویروس کرونا آغاز شده و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه گچساران به رنگ نارنجی کرونایی در آمده بیان کرد: مروم از ساده‌انگاری در خصوص این بیماری خود داری کنند و در مراسمات پیش رو آن را بیشتر از گذشته رعایت دستورالعمل ها بخصوص زدن ماسک را اجرا کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: امسال مراسمات عزاداری محرم در این شهرستان با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد

دیهیم خوب عنوان کرد: کسانی که هنوز تزریق واکسن انجام نداده اند و یا دوزهای خود را تکمیل نیست اقدامات لازم را انجام دهند..

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه خود یک اهرم کمکی برای کمتر مبتلا شدن به کرونا خواهد بود.

فرماندار گچساران با اشاره به کلرزنی آب شرب لین شهرستان خاطرنشان کرد: باید در اسرع وقت تعمیر دستگاه های کلر زنی که نقص فنی دارند انجام شود.

دیهیم خوب بیان کرد: باید مدیران برای مرخصی یا ماموریت های خود گ فرمانداری را مطلع کرده و جایگزین خود را معرفی کنند.

وی افزود ود: با توجه به قسیم بودجه در حال حاضر ادارات باید به دنبال تخصیص آن بوده و اقدامات لازم راوانجام دهند.

فرماندار گچساران با اشاره به تکریم ارباب رجوع در تمام دستگاه های اجرایی و بانک ها ادامه داد: انتظار می رود تا جایی که قانون اجازه می دهد بانک ها با برخورد خوب با ارباب رجوع ها آنها را تکریم کنند.

سرهنگ محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه گچساران اضافه کرد: برای برگزاری مراسمات محرم از نیروهای بسیج برای نظم و امنیت حسینیه‌ها وتکایا استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: موکب طریق الکربلاگچساران با هماهنگی مدیر آن برای این ایام فعال می شود.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اسارهدله دسیسه های دشمن تصریح کرد: مقابله با نیرنگها در ابن ایام یکی دیگر از وظایف ما است.

محقق زاده عنوان کرد: باید با استفاده از دستورالعمل های بهداشتی مراسمات ماه محرم برگزار شود تا شهروندان نیز از این مراسمات معنوی بهره مند شوند.

سرهنگ ارسلان خادمیان فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری مراسمات ماه محرم باید ساماندهی هیئت های عزاداری در گچساران انجام شود و لیست هیئت های مصوب را به نیروی انتظامی ارائه دهند.

وی بیان کرد: استقرار هیئت ها در چهار راه ها به دلیل ترافیک و راهبندان نباید انجام شود و زمان شروع و خاتمه مراسمات به هیئت ها ابلاغ و مسئولان آنها ملزم به رعایت آن شوند.

وی افزود: امنیت این ایام را با همکاری بسیج انجام خواهیم داد.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غایب نامه ای الاغ شده، ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است به تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند و تمام دستگاه ها همکاری لازم را با نیرو انتظامی انجام دهند.

خادمیان اضافه کرد: استخدام نیرو بدون داشتن معافیت یا مدرک پایان خدمت ممنوع لست و اگر کسی مشمولان غایب را به کار گیرد به دستگاه قضا معرفی خواهد شد.

زارع رئیس آبفا گچساران گفت: در جلسه بهداشت و سلامت گچساران گزارشی از ابن دستگاه ارائه داده شد.

وی عنوان کرد: آبفا در دو بخش شهری و روستایی وظیفه تامین آب شرب سالم رادبر عهده دارد،تامین آب شهر دوگنبدان از سد کوثر ۴۲۰ لیتر بر ثانیه است وهر۲۳ روستا حوزه خیرآباد و لیشتر و آب ریگون و برخی روستاهای دیگر از آن تامین می شوند.

رئس آبفا گچساران با اشاره به اینکه وضعیت مطلوبیت آب گچساران ۱۰۰ درصد است، خاطرنشان کرد: ما در برداشت اولیه آب را از چاه عمیق برداشت کرده و در بخش دوم نیز پاکسازی و صدعفونی آن انجام می شود.

زارع اظهار کرد: شبکه آب گچساران افزون بر ۳۰ الی ۴۰ سال قدمت دارد که در کیفیت آب تاثیر گدار است.

وی افزود: بخشی از آب گچساران توسط ۱۰ حلقه چاه آب در امام زاده جعفر تامین می شود که دستگاه های ما تمام وقت در حال کار کردن هستند و جا دارد از زحمات و پیگیری فرماندار گچساران برای تهیه آب سالم و پیگیری آن و پرسنل خدوم آبفا تقدیر و تشکر کرد.

زارع بیان کرد: همکاران ما شبانه روز برای تهیه آب شرب سالم تلاش می کنند و افراد خانواده ما نیز از همین آب استفاده می کنند.

رئیس آبفا گچساران ادامه داد: آب گچساران کاملا سالم و مطلوبیت دارد جهت رعایت حال روستاییان و تامین آب شرب سالم برای آنها ۸۰۰ کیلو کلر جامد را به دهیاران تحویل داده ایم و به زودی مشکلات نقص فنی برخی از دستگاه ها نیز مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام شکوهیان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران بیان کرد: در دهه اول و دوم و سوم‌محرم برنامه‌هایی را در شهرستان و ادارات برپا خواهیم کرد.

وی گفت: امر به معروف وو نهی از منکر برتمام واجبات ارجحیت دارد و باید به دستور دینی و قرآنی عمل کنیم.

انتهای پیام /