برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع
برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع
مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد دوره آموزشی یک روزه ویژه رابطین مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان برگزار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ علیرضا نیکروز در دوره آموزشی توجیهی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه‌ها آماده مقابله با حوادثی مانند آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شوند، گفت: به همین منظور دوره آموزشی برای رابطین مدیریت بحران همه شهرستان‌های استان برگزار شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و عنوان کرد: ارتقاء سطح دانش، مهارت و نگرش رابطین بحران در شهرستان‌ها، آشنایی و شناخت کامل از مجموعه اقدامات لازم در مواجهه با بحران ناشی از سوانح و حوادث غیر مترقبه و آشنایی شرکت کنندگان با دوره‌های آموزشی مواجهه و کنترل آتش و همچنین کمک‌های اولیه از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

 

وی با اشاره به هماهنگی جهت برگزاری مانور ساعت صفر در شهرستان‌ها افزود: رعایت حیطه‌بندی سطح بحران شهرستان‌ها، رعایت سلسله مراتب سازمانی و پاسخگو بودن اجزا و رابطین بحران نسبت به اعضای شهرستان و ایجاد آمادگی مقابله با بحران در شهرستان‌ها از جمله مواردی است که رابطین با آن آشنا شوند.

 

نیکروز با اشاره به اینکه قدردان زحمات همه نیروها در مواقع بحران هستیم، گفت: سال گذشته ۳۴ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد این در حالی است که تعداد آتش‌سوزی سال ۹۹، ۴۸ مورد بوده است اما در آتش‌سوزی‌های سال گذشته وسعت زیادی از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۰ هکتار از منابع طبیعی و ۳۸۰ هکتار از منابع محیط زیست سال قبل طعمه حریق شدند، افزود: فرمانداری‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها به مانند سال گذشته مدیریت بحران استان را در مواقع بحران از جمله آتش‌سوزی‌ها همراهی کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همکاری وزارت دفاع و سازمان بحران کشور در اختصاص ۵ فروند بالگرد در آتش‌سوزی‌های سال گذشته یاد آور شد: ضعف امکانات از جمله دمنده و آتش‌بر از مشکلات اصلی در زمان وقوع بحران از جمله آتش‌سوزی‌ها است.

 

نیکروز با بیان اینکه بانک اطلاعاتی دقیقی از شهرستان‌ها ثبت شود تا به محض وقوع حادثه امکانات مورد نیاز بسیج شود، عنوان کرد: شهرستان‌های استان اقلیم آب و هوایی دارند که متناسب با آن امکانات برای مواقع بحران آماده شود.

 

در پایان این دوره آموزشی یک روزه از رابطین فعال و نمونه شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ