برگزاری جشنواره استانی عکسقاب افتخار به مناسب چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
برگزاری جشنواره استانی عکسقاب افتخار به مناسب چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره استانی عکس قاب افتخار را برگزار می‌کند

به گزارش️ پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره استانی عکس “قاب افتخار” کند.

 

با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های پیش از انقلاب (از حدود سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷) رخ داده می‌توان گفت طی این مقطع تاریخی است که عکس و عکاسی خبری به مرور مسیر تکامل خود را طی می‌کند.

 

عکاسان آن مقطع به واسطه حضور در قلب تجمعات و اعتراض‌ها و تظاهرات‌هاست که به کسب تجارب میدانی و عملی نائل می‌شوند و در نهایت پس از آزمون و خطاها و ثبت وقایع و خرده اتفاقات در روزهای پیش از وقوع انقلاب اسلامی و نهایتاً پیروزی انقلاب اسلامی آن به بلوغ هنری می‌رسند و آثار به جا مانده از آن روزهای پر اتفاق گواهی بر این ادعاست.

 

این جشنواره با هدف “حماسه فجرآفرینان دیروز برای نسل امروز و بازنمایی فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی” از اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها و همچنین هنرمندان و عکاسانی و حتی همه کسانی که در آرشیو و آلبوم‌های شخصی خود آثاری مرتبط با روزهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دارند، دعوت به عمل می آورد تا آثار خود را بصورت چاپ شده در ابعاد مختلف یا اسلاید (نگاتیو) قابل چاپ، در بازه زمانی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ (شروع مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی) و آثار بجا مانده از روزهای پرشور انقلاب اسلامی( اسناد مربوط به ساواک، دست نوشته های موثق، تکه های روزنامه و …) که می تواند در تاریخ این استان سرفراز ثبت و به آیندگان منتقل شود، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

 اسناد و عکس‌های جمع آوری شده در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با نام دارنده سند و عکس در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شوند و از ۱۰ عکس برگزیده توسط مردم به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

 

محتوا و موضوع عکس ها و اسناد سخنرانی شخصیت های مذهبی و سیاسی در تجمعات، جشن پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، اعتراضات مردم در مبارزه با رژیم شاهنشاهی،پرتره شخصیت های مبارز انقلابی، راهپیمایی مردم استان در سال های قبل از انقلاب و نقش زنان و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

عکس‌های ارسالی از کیفیت لازم برخوردار باشند، ضمن اینکه در ارسال تعداد عکس ها محدودتی وجود ندارد نام و نام خانوادگی/ شهر، روستا / و شماره تماس روی پاکت عکس ها قید شود (جهت دریافت جایزه) قید شود.

 

همه آثار ارسالی در قالب کتابی توسط دبیرخانه جشنواره با مشخصات عکاس و دارنده سند به چاپ خواهند رسید. به صاحبان همه عکس ها و اسناد ارسالی هدایایی به همراه لوح تقدیر تعلق خواهد.

 

علاقمندان می‌توانند عکس‌های خود را تا تاریخ   ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به آدرس دبیرخانه جشنواره : یاسوج- میدان معلم- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- معاونت هنری و سینمایی ارسال و یا با شماره تلفن  ۰۷۴۳۳۲۳۰۶۶۳ – ۰۹۳۶۴۵۹۰۹۲۱ جهت هماهنگی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ