گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام سیادت افزود:ضربه عظیم رزمندگان انقلاب اسلامی در فتح خرمشهر فقط بر پیکر ارتش عراق نبود، بلکه ضربه بر پیکره نظام استکبار جهانی بود. 
به گزارش خبر دیشموک  ، گزیده ی خطبه های نماز جمعه استان در ذیل منتشر می شود.
امام جمعه یاسوج؛

حمایت کهگیلویه و بویراحمدی ها از طرح مردمی سازی یارانه ها

از مردم کهگیلویه و بویراحمد که با صبوری و درایت دولت را در راه تحقق طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه ها یاری می رسانند، قدردانی می کنم.

تشکر امام جمعه یاسوج از مردم برای همراهی با جراحی اقتصادی امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های اول نماز جمعه شهر یاسوج گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به رفتار‌ها و اندیشه‌ها و آرمان‌ها اشاره کرد که چگونه باشیم، زیرا باید به گونه‌ای رفتار کرد تا بتوان از آن شرایط سخت عبور کرد.
آیت الله حسینی با بیان اینکه روز قیامت شرایط سختی مشاهده خواهد شد، افزود: در روز قیامت همه انسان به اعمال و شرایط خودشان مشغول هستند و کسی به فکر دوستان و سایر افراد نخواهند بود.
امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه انسان مجرم درصدد است با فدا کردن اعضای خانواده خود از عذاب قیامت رها شود، گفت: کسی که اهل نماز، روزه، حجاب، حیا نیست و به اعتقادات و باور‌های دینی پشت می‌کند در قیامت مورد پرسش و بازخواست سخت قرار می گیرد.
آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است، حفاظت از هویت و امنیت یک کشور و فرهنگ آن در قالب حج معیت وظیفه همگانی است.
امام جمعه شهر یاسوج جلوگیری از رشد منفی جمعیت را از وظایف مسئولان و متولیان دانست و گفت: امروز احساس خطر منفی نسبت به رشد و منفی جمعیت وجود دارد و اگر رشد منفی مشاهده شود شاهد ضرر در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی خواهیم بود، بنابراین باید دولت‌ها وارد صحنه شده و با ارایه مشوق‌های اقتصادی در مسکن و استخدام و اشتغال برای فرزند آوری و ازدواج گام بردارند.
امام جمعه شهر یاسوج گفت: انگیزه‌های ملی، انسانی و شرعی ایجاب می‌کند فرزند آوری مورد توجه قرار گیرد.

وی به سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هم در روز پنجشنبه بیست و پنجم شوال اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السلام مذهب جعفری و تفسیر قرآن را برای بشر عرضه کرد.
آیت الله حسینی با تشکر از صبوری مردم در برابر تغییر قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: دشمن به دنبال هرج و مرج است در این راستا عده‌ای خود را در دامن دشمن انداخته و کاسه لیس آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند و نهایت ذلت خود را نشان می‌دهند .
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد هستند جریانی چالشی برای کشور ایجاد کنند ادامه داد: در استان مردم آرامش خود را حفظ کردند و توطئه‌ها را کنار زدند، در این راستا در استان مطالبات صنفی صورت گرفت که در زمان مناسبی نبود و نفراتی دستگیر شدند که از قشر فرهنگی نبودند از طرفی از همه کسانی که برای حفظ آرامش تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌شود.
وی به سوم خرداد و فتح خرمشهر اشاره داشت و گفت: مردم در شرایط سخت جنگ به میدان آمدند و خرمشهر را آزاد کردند دشمن تصور داشت می‌توانست کشور را به زانو درآورده و سبب تجزیه کشور شوند، اما ضربات کوبنده‌ای بر پیکر آن‌ها وارد شد .

********************

گزیده سخنان ائمه جمعه چرام ، لنده و پاتاوه

پشتیبانی مردم از انقلاب در هر شرایطی، نظارت بر بازار و برخورد با محتکران و گران فروشان و ضرورت توجه به طرح های عمرانی لنده از جمله محورهای سخنان امام جمعه چرام ، لنده و پاتاوه بود.

چرایی ادامه یافتن دفاع مقدس پس از فتح خرمشهر یک سوال است

شسیبامام جمعه شهر چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر  گفت: در  ده‌ها سال گذشته مشاهده کردیم که ملتى با دست خالى در جنگ تحمیلى، مسائل سیاسى و بین‏ المللى، بر توطئه‏ هاى دشمنان پیروز شد.
حجت الاسلام سید نوراله افشار افزود: چرایی ادامه یافتن دفاع مقدس پس از فتح خرمشهر یک سوال است، بگوییم که پس از فتح خرمشهر، هیچ گونه پیشنهاد صلحی ارائه نشد، گرچه با عملیات بیت المقدس شهر‌های خرمشهر، هویزه و بخش‌های وسیعی از کشور از چنگ رژیم بعثی آزاد شد، اما هنوز بیش از ۲ هزار کیلومتر از مناطق کشور در اشغال بعثی‌ها بود و صدام حاضر به عقب‌نشینی از آن‌ها نبود.
وی گفت: اگر جمهوری اسلامی، جنگ را پس از فتح خرمشهر تمام می‌کرد امروز به جای پرسش از علت ادامه جنگ، این پرسش مطرح می‌شد که چرا ما در وضعیتی که برتر بودیم جنگ را این گونه به پایان رساند؟
افشار در ادامه بیان نمود: اجرای سرود سلام فرمانده در شهر چرام توسط نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب جای تقدیر وسپاس دارد. بحدی این سرود توسط شما تاثیر گذار بود که از نقاط مختلف کشور این حرکت را تحسین کردند.
وی در پایان گفت: از برنامه ریزان اعضای شورای اداری، جوانان انقلابی که برای اجرای این سرود زحمت کشیدند تشکر میکنم.

تاکید امام جمعه لنده بر توجه مسئولان به طرح های عمرانی در لنده

امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده به ضرورت هوشیاری و آگاهسازی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید کرد وگفت:تمرکز امروز دشمن بر روی ذهن و اندیشه مردم به خصوص جوانان در جنگ ادراکی و شناختی است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: برخی‌ها از عوامل خود فروخته داخلی تنها راه حل مشکلات امروز کشور را به برقراری رابطه با امریکا می‌دانند و اگر امروز فشاری بر گرده مردم است ناشی از همان سیاست‌های غلطی است که ریشه آن در غرب است.
وی اهداف دولت جدید را از طرح هدفمندی یارانه‌ها در مسیر حذف بیکاری و تورم دانست و گفت: با ایجاد این طرح هم درآمد‌ها را افزایش خواهد یافت و هم در زمینه تولید گام‌های بزرگی را خواهد داشت.
امام جمعه لنده با بیان اینکه برخی طرح های عمرانی این شهرستان مغفول مانده است گفت: توجه به بحث اجرایی کردن طرح های عمرانی به خصوص جاده لنده_تراب و لنده_تشان باید هرچه سریعتر اجرایی شوند زیرا در حوزه راهداری این مهم متأسّفانه جدی گرفته نشده است.
وی گفت: سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر یکی از مهمترین حوادث دوران دفاع مقدس است که حضرت امام خمینی (ره) فرموند:خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نظارت بر بازار اصلی ترین خواسته مردم از دولت

امام جمعه پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک روزسوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ به سخنان امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم ایران ثابت کرده‌اند که تحمل سختی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند.
حجت الاسلام سیادت افزود:ضربه عظیم رزمندگان انقلاب اسلامی در فتح خرمشهر فقط بر پیکر ارتش عراق نبود، بلکه ضربه بر پیکره نظام استکبار جهانی بود.
شسیبوی با بیان اینکه پرواضح است ارز ترجیحی (۴۲۰۰) تومانی بسترساز رانت، فساد و قاچاق است گفت: تمامی کارشناسان اقتصادی به این امر تاکید کردند.
امام جمعه با محکوم کردن آشوبگران که با تحریک منافقین، سلطنت طلب‌های فراری و خائن و در راس آنها، استکبار جهانی که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند بعضی ازجوانان را به بهانه دلسوزی برای مردم، فریب می دهند گفت: ما مردم انقلابی و حزب اللهی این اهانت‌ها  و آشوبگری ها را محکوم می کنیم  و از مسئولان می‌خواهیم که بر بازار و قیمت اجناس نظارت کنند.

*********

طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها به نفع مردم است/ حمایت ازاقدامات دولت انقلابی

امام جمعه گچساران با بیان این‌که طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها به نفع مردم است گفت: با اجرای طرح اصلاح توزیع یارانه ها، یارانه به سر سفره ملت آمده و ما نیز از این طرح حمایت کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها به نفع مردم است/ حمایت ازاقدامات دولت انقلابی

حجت الاسلام سید امین حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: اولین گام رشد و تعالی انسان تقوا می باشد و تقوا و خودسازی تنها مسیر ملاقات انسان با انبیا است.

 وی بیان کرد: انسانی که در دنیا تلاش کرد و خود را ساخته توفیق همسایگی انبیا را خواهد داشت، علما و بزرگان که چشم بصیرت دارند از خداوند همجواری انبیا و اولیا را خواستار هستند.

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه انسان به هوای نفس خود تسلط پیدا کند هم در دنیا و آخرت مورد توجه خداوند خواهد بود، تصریح کرد: در آخرت نیز انسان همجواری با اولیا را به دست می آورد و انسان عاقل از مدت محدود خود در این دنیا برای آخرت خود توشه بر می‌دارد.

 وی گفت: نسل جوان با مطالعه بسیار می‌تواند مسیر صراط مستقیم را بهتر بشناسد همانگونه که در قرآن این مسیر توضیح داده شده است.

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه ولایت به توحید گره خورده است، خاطرنشان کرد: این دو بدون هم امکان پذیر نیستند ملتی که در درون کشور خود بخواهد با دشمن بجنگد ذلیل خواهد شد و به ناموس او نیز هتک حرمت می‌شود، عاقلانه است که با دشمن در بیرون از کشور جنگید و تا ناموس در امان بماند.

 وی افزود: برخی افراد می‌گویند بگذارید دشمن به کشور بیاید و بعد با آنها جنگید که این منطقی و عاقلانه نیست، ما باید از حزب الله لبنان فلسطین و سوریه تشکر کنیم که خود را سپر ما کردند.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: در واقع اینها سپر ما شدند و هدف اصلی دشمن ضربه زدن به ایران بوده، چون ایران اسلامی ام القرای آزادی جهان شده است.

 حجت‌الاسلام حجازی افزود: چرا باید سرمایه های ایران اسلامی در کشورهای دیگر خرج شده و به جیب مفسدان اقتصادی برود، متاسفانه اقتصاد بیمار بوده و نیاز به یک جراحی و درمان داشته است، سالهای قبل به‌گونه‌ای اقتصاد را تعریف کردند که ضررش برای ملت و نفعش برای دشمنان یا ناآگاهانه بوده است.

 حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: دشمنان به دنبال فتنه انگیزی هستند و می‌گویند بیرون بریزید و اعتراض کنید که چرا اجازه نمی‌دهید سرمایه کشور به دست دشمنان و مفسدان برسد و برخی افراد هم بیرون ریخته و شعار می‌دهند و فتنه انگیزی می کنند، دولت و نظام می خواهد یارانه به سر سفره ملت آمده و به بیرون کشور سرازیر نشود، ما نیز باید از این طرح حمایت کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

 امام جمعه گچساران تصریح کرد: در حال حاضر نفوذ فرهنگی سیاسی اقتصادی در برخی موارد وجود دارد و جیره خواران و مزدوران در درون مملکت از این مقوله نسبت به اتحاد و حیثیت ملت آسیب می رساند،آن قدر دشمن دروغ گفته است که مردم فکر می‌کنند درست می گوید.

حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: باید به‌خوبی امور را مدیریت کرد و واقعیت را به اطلاع مردم برساند مخصوصاً در فضای مجازی نسبت به نشر آگاهی مردم اقدام کنید، دشمنان به دنبال ضربه زدن هستند، چرا برخی افراد باور کردند و تصور شان بر این شد که پول مملکت و سرمایه ما در کشورهای دیگر اعم از فلسطین و لبنان و سوریه هزینه می شود که این گونه نیست، ما باید زودتر سوال میکردیم دیر شد ولی از هر جایی جلوی ضرر را گرفت باز به نفع کشور است.

 وی گفت: ما پولی در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی دهیم ولی به آنها مشاوره خواهیم داد از زمان نهضت انقلاب اسلامی دشمن شروع به فتنه علیه ایران کرده است و در حال حاضر نیز بحث گرانی را به میان کشیده اند

 وی با اشاره به اینکه در گام دیگر دشمنان فرزند کمتر زندگی بهتر را مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان با تبلیغ اینکه به جای بچه سگ و حیوانات را به خانه آورده و آنها را نگهداری کنید به دنبال ضرر زدن به نسل جوان ایران اسلامی هستند، بهتر است پزشکان مضرات سگ را برای مردم بیشتر تشریح می کردند.

 حجت الاسلام حجازی بیان کرد: مردم گچساران نیز همگام با دیگر نقاط کشور با راهپیمایی انزجار خود را از نفوذی و فتنه‌گران سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اعلام کرده از دولت انقلابی حمایت می کنند مردم با حمایت خود صد راه این دشمنان شده و از اقدامات دولت انقلابی برای رفع مشکلات حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

*******************

فرزندآوری در جامعه باید به ارزش تبدیل شود/خرمشهر را خدا آزاد کرد

امام جمعه سی‌سخت با بیان این‌که الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند گفت: اگر دولت‌ها حمایت کنند و فرهنگ سازی شود ذهنیت‌های منفی در زمینه فرزند‌آوری از بین می‌رود
فرزندآوری در جامعه باید به ارزش تبدیل شود .

فرزندآوری در جامعه باید به ارزش تبدیل شود/خرمشهر را خدا آزاد کرد

خطبه‌های نماز سیاسی عبادی  جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام مصباح نژاد امام جمعه  شهر سی‌سخت در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مصباح نژاد در خطبه اول ضمن دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه به پرهیز از اسراف  اشاره کرد و گفت : پرهیز از اسراف از الگوی اسلامی است و با اصلاح الگوی مصرف ما می توانیم معیشت خود را تنظیم کنیم.

وی به منافق و چهره نفاق اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم منافقین را خطر بزرگی برای جامعه اسلامی می‌داند قران کریم بسیاری از صفات بد را از ویژگی‌های منافقین می‌شمارد و برای آنان  می‌داند، منافقین می‌ترسند که سوره‌ای درباره آنها نازل شود و آنچه در درون دارند را آشکار سازد منافقین می‌گویند ما برای سرگرمی این کارها را می‌کنیم، منافقین دچار کفر و فسق شده‌اند خداوند می‌فرماید اگر منافقین توبه کنند از آنها می‌گذرد اما خدا از سران نفاق کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند از آنها نمی‌گذرد.

وی افزود: اگر از روی نادانی ‌کاری کنند خدا از آنها می‌گذرد، منافقین بجای امر به معروف امر به منکر می‌کنند، بر خلاف فطرت و دین کار می‌کنند منافقین از همان صدر اسلام هم پیامبر را آزار و اذیت می‌کردند، کسانی هستند که کارشان ترویج فسق و گناه است، ویژگی این قرن نفاق و دورویی است شعار دموکراسی می دهند اما بی‌گناهان را می‌کشند و ظلم و ستم روا می‌دارند.

امام جمعه سی‌سخت، در خطبه دوم به روز ملی جمعیت اشاره کرد وگفت: جمعیت مهمترین نیروی یک کشور است کثرت جمعیت از اقتدار هر کشوری است اگر جمعیت کم شود باعث از بین رفتن یک کشور م‌ی‌شود  الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند اگر دولتها حمایت کنند و فرهنگ سازی شود ذهنیت‌های منفی در زمینه فرزند‌آوری از بین می‌رود مسأله فرزند آوری نهادینه و در جامعه به ارزش تبدیل شود و رشد و تحول را شاهد باشیم.

مصباح‌نژاد با اشاره به مشکلات کسبه  گفت: نبود اینترنت برای بعضی از کسبه مشکل درست کرده است که هر چه سریعتر این مشکل مرتفع شود چرا که زنان و مردانی هستند که درآمدشان به واسطه وجود همین اینترنت است.

وی با توجه به فرار رسیدن سالروز  سوم خرداد و فتح خرمشهر عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد الان ما خرمشهرها را در پیش داریم باید دانشمندان انقلابی وارد صحنه شوند و به اصلاحات بپردازند، همه جریان‌ها برنامه‌های اقتصادی رئیس جمهور را تایید می‌کنند دشمن می خواهد از این تغییرات سوءاستفاده کند دشمن امروز همان دشمن چهل سال پیش است، و این دشمن خیرخواه نخواهد بود باید مواظب تبلیغات دشمن باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

امام جمعه سی سخت باتوجه به برگزاری همایش و مانور و رزمایش آموزش میدانی و محیطی را بسیار به موقع دانست و از برگزار کنندگان این رزمایش تقدیر و تشکر کرد، آموزش حفظ جان و بر خورد با حوادث را امری ضروری دانست، به نخبگان علمی و ورزشی و  نسبت به کسانی که در این شهر افتخار آفریدند حمایت نشده و مورد بی مهری قرار گرفته شده اندکه باید به این مسأله پرداخته شود.

انتهای پیام/

***********************

ابراز نگرانی امام جمعه از وضعیت اینترنت بهمئی

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: طرح اصلاح یارانه ها به نفع قشر مستضعف به شرطی که با همین نحوی که گفتن اجرا شود) است و کسانی که شب می خوابیدند و صبح بیدار می شدند و صاحب ثروت های باد آورده می شدند.

ابراز نگرانی امام جمعه از وضعیت اینترنت بهمئی

 امام جمعه شهرستان بهمئی در آغاز خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را با توصیه خود و دیگران به تقوای الهی  با بیان این‌که الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند گفت: دشمن از زیادی جمعیت شیعه و ایران می‌ترسد.

حجت‌الاسلام محمد یوسف افروغی با اشاره به شعار دشمن بیان کرد: فرزند کمتر ،زندگی بهتر است ، در صورتی که فرزند کمتر زندگی بدتر است زیادی اولاد یک فضیلت است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد زن خوب روایت های متعددی داریم که اهل بیت فرمودند : یکی از مشخصات زن خوب ،زیاد فرزند آوری آن است خانم‌ها و آقایانی که تک فرزند بودند اینها معمولا در زندگی خانوادگی دچار چالش‌های بسیار جدی هستند ،پس برای آینده فرزندانمان، برادران و خواهرانی به جمعیت آنها اضافه کنیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص)  می‌فرمایند :  تَنَاکَحُوا تَنَاسَلُوا تَکْثُرُوا فَإِنِّی أُبَاهِی بِکُمُ اَلْأُمَمَ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْطِ ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید و نسل شما زیاد گردد. من در روز قیامت به زیادی افراد امتم – حتی به فرزند سقط شده – بر امت های دیگر مباهات می‌کنم.

ححت‌الاسلام افروغی در پایان خطبه های اول نماز جمعه این هفته بیان کرد: مادرانی که فرزندان بیشتری دارند سلامت بیشتری هم دارند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر لیکک گفت: مجددا خودم و همه  شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم‌.

وی گفت: در دنیای مدرنیته بسیاری از خوبی‌ها ،بد جلوه داده می‌شود و بسیاری از بدی‌ها ،خوب جلوه داده می‌شود ان شا الله که اینها را دقت کنیم.

حجت‌الاسلام افروغی با اشاره به مناسبت‌ها بیان کرد: روز سوم خرداد( روز آزاد سازی خرمشهر) عظمت آن اقدام رزمندگان اسلام اعم از ارتش و سپاه و بسیج است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری افزود: روز سوم خرداد یک الگو و یک نماد و یک پرچم در انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت: صدام آتش بس اعلام کرد و هیچ یک از حقوق ایران را نپذیرفت اگر جنگ نبود بسیاری از دستاوردهای مادی و معنوی بخصوص در حوزه پرورش نیروی انسانی،صدور انقلاب که ما بعد از آزاد سازی خرمشهر داشتیم و آن همه برکات و خدمات جنگ نصیب ما نمی‌شد ادامه جنگ برای حیات مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری بود..

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی گفت: فرهنگ ،اقتصاد و سیاست شاید سه تا چرخ اصلی و چرخه‌های متعدد دیگری هم هست هر کدام از این چرخه‌ها متوقف شود در کار بقیه چرخه ها چالش ایجاد می کند اصلاح بحث نقدینگی که مخالف با تولید است و زمینه تولید و انگیزه مندی در تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان که شعار سال است افزایش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: طرح اصلاح یارانه‌ها به نفع قشر مستضعف (به شرطی که با همین نحوی که گفتن اجرا شود) است و کسانی که شب می‌خوابیدند و صبح بیدار می شدند و صاحب ثروت های باد آورده می‌شدند مخالف این طرح هستند.

حجت الاسلام افروغی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت اینترنت در این شهرستان ادامه داد: سال‌هاست پیمان‌کاران پاسخگوی هیچ کس نیستند امیدوارم مسوولان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

*******************************

برخی از جوانان و بازاریان در راستای اهداف دشمنان کار می کنند

امام جمعه دیشموک گفت: انتظار است استاندار محترم نسبت به مسئله بی توجهی مدیران آب استان توجه کند، مدیرانی که دلسوز نبوده و به فکر مردم نیستند.

انتقاد امام جمعه از بی‌توجهی مسؤولان به آب آشامیدنی دیشموک

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق تقوا تربیت فرزند است که والدین بایستی برای تربیت فرزند کوشا باشند.

وی با اشاره به اتفاقات بد و عدم نظارت مسؤولان در حوزه آب روستایی افزود: شبکه آب روستایی فرسوده شده و جوابگوی مردم نیست.

راوند ادامه داد: انتظار است استاندار محترم نسبت به مسئله بی توجهی مدیران آب استان توجه کند، مدیرانی که دلسوز نبوده و به فکر مردم نیستند.

وی افزود: از استاندار انقلابی خواستار جابجایی مدیران غیر دلسوز با مدیران انقلابی هستیم.

راوند ادامه داد: مشکل آب شرب دیشموک در بلندمدت با انتقال آب از رودخانه گندمکار برطرف می‌شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به طرح اصلاحات اقتصادی و نفوذ راهبردی شناختی دشمن افزود: افراد و برخی از مردم تحت تأثیر اهداف شناختی دشمن قرار می گیرند که برخی از جوانان و بازاریان در راستای اهداف دشمنان کار می کنند.

راوند ادامه داد: دشمن اهدافی برای تغییر باورهای جوانان ، نخبگان و عدم اجرای اصلاحات اقتصادی نظام است.

خطیب نماز سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب طبق قانون اساسی گفت: دشمنان درصدد القای ناکارآمدی نظام بوده که اگر فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا می شد مشکلات اینچنینی وجود نداشته است.

وی افزود: دشمن از تحریم دست بر نداشته و طبق بیانات رهبری علاج آن مصون سازی اقتصاد در برابر تحریم ها، استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی، توجه به اقتصاد دانش بنیان و عدم وابستگی به نفت است.

راوند با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت مردمی ادامه داد: برخی از سرمایه داران از این ارز ۴۲۰۰ تومانی برای قدرت خودشان استفاده می کردند که نمونه آن قاچاق آرد حتی از بخش کوچکی مثل دیشموک بوده که دیروز سپاه در شهرستان یکی از بارهای قاچاق آرد را توقیف کرده است.

امام جمعه دیشموک با اشاره به وابستگی معیشت مردم به دلار گفت: با این اصلاحات اقتصادی وابستگی مردم به دلار کمتر می شود اما با این طرح ، دشمنان درصدد براندازی و سو استفاده از این مسئله هستند

وی افزود: مردم با شعارهایشان از گران فروش بیزاری و اصلاحات اقتصادی را حمایت می کنند.

راوند با اشاره به طرح ایران هراسی برای مقابله با توافق خوب در برجام ادامه داد: ایران اسلامی به اوج قله خواهد رسید

امام جمعه دیشموک با اشاره به انتخابات در لبنان گفت: دشمنان در لبنان ، تمامی مشکلات اعم از نبود بنزین را له گردن حزب الله انداختند اما حزب الله با اتحاد با هم پیمانانش مشکلات را از بین برد حزب الله در لبنان پیروز انتخابات شده و گفتمان مقاومت حائز بیشتر رأی شده است.

راوند با اشاره به روز ملی جمعیت و کاهش نرخ باروری با میزان ۷۰ درصد ادامه داد: این آمار ، آمار تکان دهنده ای است که حتی در بخش ما بایستی به این مسئله توجه که با این روند جمعیت کشور پیر می شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به آثار پیری جمعیت گفت: پیری جمعیت سبب عقب افتادگی در کشور می شود که بایستی با مشوق های لازم مسئله جوانی جمعیت تقویت تا کشور پیشرفت و اقتصادی پویا داشته باشد.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: این فتح عظیم سبب آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک وطن شده در عملیات بیت المقدس با رمز علی ابن ابیطالب انجام شد.

راوند ادامه داد: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی این پیروزی از امدادهای غیبی بوده است.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به رحلت آیت الله فاطمی نیا گفت: وقتی عالمی از علمای اسلام از بین می رود فقدان شان به سختی پر و همچون ستاره ای غروب می کند.
انتهای پیام/

***************************************

اصلاح توزیع یارانه‌ها پایان وابستگی معیشت مردم به دلار است /شورای شهر شفاف عمل کند

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: طرح مردم‌سازی یارانه‌ها پایان قاچاق کالاهای اساسی ،تامین امنیت غذایی؛ پایان وابستگی معیشت مردم به دلار ؛و به صرفه شدن تولید داخلی؛ و توزیع عادلانه ثروت و سود سازی در بازار سرمایه است.

اصلاح توزیع یارانه‌ها پایان وابستگی معیشت مردم به دلار است /شورای شهر شفاف عمل کند

 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی الهی  اظهار کرد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والامقام ابراهیم نویدی از روستای کلاب برگزار می‌شود یکی از افتخارات ایران اسلامی و استان و بخش چاروسا شهید نویدی است یک پاسدار متخلف به اخلاق الهی و انسانی و بسیار خوش اخلاق و مهربان و شجاع و متواضع بود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: این شهید والا مقام از یک خانواده اهل رعایت و مقید به حساب سال خمسی بود شهیدی که مظلومانه اما قهرمانانه در عملیات پد خندق به شهادت رسید وجود او آنچنان برای دشمن سخت بود و از او حقد و کینه داشتند که حتی به جسد او هم رحم نکردند و آن را آتش زدند.

وی افزود:  شهیدی که در وصیت نامه‌اش مردم را به خدا قسم می‌دهد که  امام و ولایت را تنها نگذارند و همیشه بازوان پرتوان امام یعنی سپاه پاسداران را تقویت کنید و به سپاهیان سفارش می‌کند که مانند کوه محکم و استوار باشید و صبر انقلابی داشته باشید و سفارش می کند که  پاسداران  وسپاهیان به خانه ما سر بزنید و برادران و خانواده‌ام را دلداری بدهید شهیدی که سفارش می‌کند اگر خواستید گریه کنید برای مظلومیت و مصائب امام حسین ع و شکنجه ها و زندانی های امام موسی ع کاظم گریه کنید.

صلواتی بیان کرد: شهیدی که سفارش می‌کند راه شهدا را ادامه بدهید و وصیت نامه را در بین مردم پخش کنید.

وی عنوان کرد: یکی از گناهانی که در جامعه وجود دارد شایعه است هم شایعه سازی حرام است هم دوست داشتن شایعه سازی و هم حمایت از شایع ساز حرام است باید در مقابل افرادی که نشر اکاذیب و اشاعه زشتی‌ها و به دنبال بی آبرو کردن مردم هستند ایستاد.

حجت‌الاسلام صلواتی تصریح کرد:  افراد شرور و حقیر و ضعیف الایمان و کینه ورز بیمار دل در جامعه شایعه سازی می‌کنند حریم شکنی و بی آبروی و تفرقه و اختلاف بی اعتمادی در جامعه از آثار این گناه است کسانی که شایعات را در جامعه ترویج می‌دهند در مورد لعن خدا و عذاب الیم در انتظار آنان است. خدای متعال در سوره نور آیه ۱۹ می فرماید إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ ۚهمانا براى کسانى که دوست دارند زشتى‌ها در میان اهل‌ایمان شایع گردد، در دنیا وآخرت عذاب دردناکى است.

وی بیان کرد: شایعات چه با زبان باشند و چه با قلم باشد چه تشویق دیگران به گناه باشد و چه امکانات گناه را در اختیار دیگران قرار دهد مشمول این آیه هستند کسانی که در جامعه اشاعه فحشا می‌کنند باید نظام اسلامی آنان را تنبیه کند و در مقابل آنان باید ایستاد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: امروز نقطه و تمرکز و اولویت و کانون جنگ شناختی و نفوذ راهبردی دشمن کجاست؟ نفوذ راهبردی دشمن ادراک و بینش آحاد جامعه اعم از مسئولان و نخبگان و خاص و توده مردم را شامل می‌شود تصرف دشمن در ادراک مسئولان و مردم به منظور تغییر بینش و نگرش و کنش آنهاست دشمن با نفوذ در ادراک مردم آنها را به پیروی از سیاست های خود هدایت می‌کند و کسانی که تحت نفوذ ادراکی واقع می‌شوند تبدیل به پیاده‌سازی اهداف دشمن می‌شوند.

وی گفت: هدف دشمن  تغییر باورها تغییر ساختار تغییر رفتار و مدیریت ادراکات و احساسات و تصمیم ها و ایجاد مانع در کار رهبری امت است دشمن در این جنگ اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه و ساختار و کارکرد نظام را مورد حمله قرار می‌دهد.

صلواتی افزود: دشمن می‌خواهد بگوید که نظام اسلامی ناکارآمد است و با تبلیغات دروغین به دنبال این است که تنها راه حل مشکلات اقتصادی حل مشکلات روابط سیاسی با آمریکا و اروپا است یک عده‌ای هم ۸ سال کشور را معطل نگه داشته‌اند لذا دشمن امروز طرح هدفمندی یارانه ها را هدف قرار داده است در کوتاه مدت و دنبال التهاب آشوب و اعتراض خیابانی بود که الحمدلله موفق نشد از این به بعد به دنبال ناکام گذاشتن این طرح است.

وی ادامه داد: در یک چنین شرایطی همگان باید به هوش باشند ما نباید منتظر پایان تحریم‌ها بمانیم و باید کشور را از آسیب تحریم‌ها مسدودسازی کنیم باید به سمت اقتصاد منهای نفت حرکت کنیم باید کار جهادی و تعاون را ترویج می‌کنیم باید از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی استفاده کنیم.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با اشاره به اصلاح یارانه‌ها گفت: از جمله امتیازات مردم‌سازی یارانه ها پایان قاچاق کالاهای اساسی ،تامین امنیت غذایی؛ پایان وابستگی معیشت مردم به دلار ؛و به صرفه شدن تولید داخلی؛ و توزیع عادلانه ثروت و سود سازی در بازار سرمایه است.

وی گفت: در سه دهه گذشته نرخ باروری در ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است و ما باید در دهه‌های آینده نگران انفجار سالمندی باشیم باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم هم هزینه‌های نگهداری سالمندان هم کم شده نیروهای کار و هم کاهش تولید و هم مهاجرت و هم ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و هم کاهش جمعیت جوان و نخبه از آثار سالمندی یک کشور است که همگان باید به فکر چاره اندیشی باشند.

حجت‌الاسلام صلواتی عنوان کرد: جریان نهضت آزادی یک جریان ضد جمهوریت و اسلامیت می‌باشند و طرفدار سلطنت و با انقلاب همراه نبودند و نیستند هم منافقان را پرورش دادند هم از آنان حمایت کردند این جریان دائماً برای دفاع مقدس شبهه افکنی می‌کند یک نمونه آن این است که چرا بعد از فتح خرمشهر دفاع مقدس ادامه یافت؟
اولاً بعد از فتح خرمشهر هیچ گونه پیشنهاد صلحی ارائه  نشد و شورای امنیت تنها نه جنگ و نه صلح را پیشنهاد می‌کرد و این منافع و مصالح ملت ایران و تامین نمی‌کرد.

وی ادامه داد: ثانیاً هنوز دو هزار کیلومتر از مناطق کشور در اشغال بعثی‌ها بود و صدام حاضر به عقب نشینی نبود و شهر های آزاد شده هم مورد تهدید بودند و مرز ایران امنیت نداشت و ما در روند پیروزی قرار داشتیم و آتش بس ناپایدار برای فرصت دادن مجدد به رژیم بعث عراق برای تامین قوا بود و این به ضرر ما بود ما اگر بعد از فتح خرمشهر جنگ را پایان می‌دادیم سرنوشت مسلمانان در جنگ احد برای ما اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: روح حاکم بر فتح خرمشهر اعتماد به خدا اعتماد به نیروی خودی و ولایت مداری بود امروز هم رمز پیروزی ما همان اعتماد به خدا اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و ولایت مداری است.

وی با بیان این‌که روزها همه شعار شفافیت می‌دهند و مطالبه مردم شفافیت است گفت:
مردم شهر قلعه رئیسی هم انتظار دارند شورای شهر شفاف عمل کند و به مردم بگویند تا الان چه کاری برای مردم انجام دادند صورتجلسات و مصوباتی را که داشتید در اختیار عموم مردم قرار دهید مطالبه مردم این است که بودجه ای که  برای یک سال تدوین و پیشنهاد دادید در اختیار عموم مردم بگذارید نخبگان و اهل علم و مردم پیگیر شوند و وضعیت و ارقام و طرح ها و اعتبارات را مردم ببینند این حق مردم است.

همچنین در پایان مردم و نمازگذاران شهر قلعه رئیسی در پی توهین به قرآن و اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند.

نمازگذاران با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق خواستار برخورد شدید با توهین کنندگان و اغتشاش کنندگان شدند.

انتهای پیام/