بروزرسانی|جزئیات لحظه به لحظه سفر دکتر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
بروزرسانی|جزئیات لحظه به لحظه سفر دکتر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر
بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از سد مخزنی تنگ سرخ بویراحمد/دکتر قالیباف: رفع مشکل تملک و ارزش سنجی اراضی به قیمت روز پیگیری می شود.

به گزارش خبر دیشموک،   » گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در یک سفر نظارتی در راس هیئتی پارلمانی- نظارتی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش راک نیوز ،رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در یک سفر نظارتی در راس هیئتی پارلمانی- نظارتی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

در این سفر مسولان کشوری و استانی و حجت الاسلام موحد رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد ،استاندار و دیگر نمایندگان استان ایشان را همراهی می‌کند.

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

 

گزارش تصویری از لحظه ورود دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج

****************************

دکتر قالیباف در فرودگاه یاسوج و در جمع خبرنگاران: مرحله دوم سفرها «نظارت‌ ستادی» خواهد بود/زیرساخت‌ها و راه‌های استان نیازمند اقدامات ویژه/ در نگهداری از محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نظارت ستادی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به مناطق محروم یکی از رئوس تدوین برنامه هفتم توسعه است.

دکتر محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه ۱۴ تیرماه)  در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های سفر نظارت ستادی خود و هیات همراه به این استان عنوان کرد: مرحله دوم سفرهای نظارتی ما با عنوان «نظارت‌های ستادی» با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله ای که بین سفرهای نظارتی ایجاد شده است، بیان کرد: در دوره قبلی سفرها، فعالیت و تحرک دولت سابق آنقدر که باید و شاید وجود نداشت و ما بیشتر پروژه ها را در حوزه میدانی دنبال می کردیم، اما با روی کار آمدن دولت جدید و حضور میدانی خوب، این جهت به ما در مجلس شورای اسلامی داده شد تا با نگاه و نظارت ستادی به معنای نظارت و کنترل بر پروژه ها مخصوصا در آستانه برنامه هفتم توسعه بتوانیم در سیاستگذاری ها و رهیافت هایی که به ویژه برای استان های محروم وجود دارد، اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه به ویژه در حوزه زیرساخت ها و راه ها با توجه به پراکندگی استان باید اقدامات ویژه ای صورت گیرد، ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته با روستاهای زیر ۲۰ خانواری که در مسئله برق، آب و گاز دچار مشکلاتی هستند روبرو هستیم که باید رسیدگی هایی صورت گیرد و در برنامه هفتم توسعه اینگونه پروژه ها و مشکلات دیده شود.
قالیباف ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این استان را برای سفر انتخاب کردیم تا ان شالله با نظارت خوبی که بر پروژه‌ها و مشکلات چه در حوزه حسابرسی، اعتبارات و مشکلاتی که در حوزه واگذاری اعتبارات ممکن است به وجود آید و همچنین پروژه هایی که تعیین تکلیف آنها زمان‌بر شده است را ساماندهی کنیم.
رئیس قوه مقننه با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس تصریح کرد:  امیدواریم در برنامه بعدی توسعه بتوانیم پروژه های زمان‌بر و طولانی را تعیین تکلیف کنیم و با آغاز برنامه برخی از پروژه ها که بیش از ۲ دهه زمان برده است را ساماندهی کنیم.
وی درخصوص اقدامات مقدماتی صورت گرفته برای سفر نظارتی به استان نیز گفت: کارهای کارشناسی خوبی پیش از سفر انجام شده و وقت زیادی برای آن صرف شده است و جلسات متعددی با وزرا و استاندار تشکیل شد و تیم های میدانی نیز از قبل به استان سفر کرده اند و امیدوارم امروز بتوانیم، بازدیدهای میدانی خوبی داشته باشیم تا در جهت حل مشکلات گام های جدی برداریم.
قالیباف درخصوص معضل آفات جنگل های بلوط زاگرس نیز گفت: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات محیط زیست مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه های سفر ما است که حتما به آن توجه داریم. واقعیت این است که در دهه های گذشته مجموعه پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین هوای گرم، آتش سوزی ها و نبود امکانات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز گیاهی این منطقه ایجاد کرده است و ما در مجموع در نگهداری محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، همانطور که گفته شد یکی از دغدغه های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در این خصوص است.
رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش پایانی سخنان خود و درخصوص مطالبات بازنشستگان نیز گفت: در بحث مطالبات، یک افزایش حقوق در سال قبل مخصوصاً در حوزه تامین اجتماعی داشتیم. امسال نیز با تصمیمی که دولت اتخاذ کرد، افزایش حقوق برای افراد در حال خدمت و بازنشستگان داشتیم، البته من نمی گویم این موضوع جبران کننده تورم است، اما حتما نسبت به گذشته اقدام قابل توجهی است و کمکی است تا ما افزایش تورم را کنترل کنیم و تثبیت و کاهش تورم مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم./
پایان پیام

 

قالیباف: در برنامه هفتم توسعه پروژه‌های زمان‌بر را تعیین تکلیف کنیم/ جنگل‌های بلوط یکی از دغدغه‌های مهم سفر به یاسوج

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل آفات جنگل‌های بلوط زاگرس گفت: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات زیست‌محیطی مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه‌های سفر ماست که حتما به آن توجه داریم.

قالیباف: در برنامه هفتم توسعه پروژه‌های زمان‌بر را تعیین تکلیف کنیم/ جنگل‌های بلوط یکی از دغدغه‌های مهم سفر به یاسوج

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج، در تشریح برنامه های سفر نظارت ستادی خود و هیات همراه به این استان عنوان کرد: مرحله دوم سفرهای نظارتی ما با عنوان «نظارت‌های ستادی» با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی با اشاره به فاصله‌ای که بین سفرهای نظارتی ایجاد شده است، گفت: در دوره قبلی سفرها، فعالیت و تحرک دولت سابق آنقدر که باید و شاید وجود نداشت و ما بیشتر پروژه‌ها را در حوزه میدانی دنبال می‌کردیم، اما با روی کار آمدن دولت جدید و حضور میدانی خوب، این جهت به ما در مجلس شورای اسلامی داده شد تا با نگاه و نظارت ستادی به معنای نظارت و کنترل بر پروژه‌ها مخصوصا در آستانه برنامه هفتم توسعه بتوانیم در سیاستگذاری‌ها و رهیافت‌هایی که به ویژه برای استان‌های محروم وجود دارد، اقدام کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و راه‌ها با توجه به پراکندگی استان باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود، ادامه داد: در بررسی‌های انجام گرفته با روستاهای زیر ۲۰ خانواری که در مسئله برق، آب و گاز دچار مشکلاتی هستند روبه‌رو هستیم که باید رسیدگی‌هایی انجام شود و در برنامه هفتم توسعه اینگونه پروژه‌ها و مشکلات دیده شود.

قالیباف افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته این استان را برای سفر انتخاب کردیم تا ان شاءالله با نظارت خوبی که بر پروژه‌ها و مشکلات چه در حوزه حسابرسی، اعتبارات و مشکلاتی که در حوزه واگذاری اعتبارات ممکن است به وجود آید همچنین پروژه‌هایی که تعیین تکلیف آنها زمان‌بر شده است را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس تصریح کرد:  امیدواریم در برنامه بعدی توسعه بتوانیم پروژه‌های زمان‌بر و طولانی را تعیین تکلیف کنیم و با آغاز برنامه برخی از پروژه‌ها که بیش از ۲ دهه زمان برده است را ساماندهی کنیم.

رئیس قوه مقننه درخصوص اقدامات مقدماتی برای سفر نظارتی به استان نیز عنوان کرد: کارهای کارشناسی خوبی پیش از سفر انجام شده و وقت زیادی برای آن صرف شده است و جلسات متعددی با وزرا و استاندار تشکیل شد و تیم‌های میدانی نیز از قبل به استان سفر کرده‌اند و امیدوارم امروز بتوانیم، بازدیدهای میدانی خوبی داشته باشیم تا در جهت حل مشکلات گام‌های جدی برداریم.

قالیباف درخصوص معضل آفات جنگل‌های بلوط زاگرس نیز گفت: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات محیط زیست مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه‌های سفر ما است که حتما به آن توجه داریم.

وی یادآور شد: واقعیت این که در دهه‌های گذشته مجموعه پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین هوای گرم، آتش سوزی‌ها و نبود امکانات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز گیاهی این منطقه ایجاد کرده است و ما در مجموع در نگهداری از محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، همانطور که گفته شد یکی از دغدغه‌های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در این خصوص است.

به گزارش فارس، این روزها جنگل‌های زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد روزگار خوشی ندارند که علاوه بر خشکسالی، گرفتار بیماری و یا آفت جوانه خوار و پروانه سفید برگ خوار بلوط شده‌اند.

جنگل‌های زاگرس گنجینه ارزشمندی در مناطق زاگرس‌نشین کشور محسوب می‌شوند که متاسفانه طی ۲ دهه گذشته عواملی از جمله آفات و بیماری‌ها، تغییر اقلیم، خشکسالی‌های پی در پی، قاچاق چوب و بهره‌برداری‌های بی‌رویه جنگل‌نشینان موجب شد که این جنگل‌ها در معرض خطر نابودی قرار بگیرند.

از مجموع مساحت یک میلیون و ۵۵۵ هزار هکتار استان کهگیلویه و بویراحمد، یک میلیون و ۳۹۵ هزار هکتار جنگل و مرتع بوده که از این میزان ۸۷۶ هزار هکتار جنگل و ۵۱۹ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از سد مخزنی تنگ سرخ بویراحمد/دکتر قالیباف: رفع مشکل تملک و ارزش سنجی اراضی به قیمت روز پیگیری می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار، ضمن استماع مشکلات مردم بومی منطقه درخصوص تملک اراضی واقع در طرح مذکور، گفت: باید با ارزش سنجی اراضی، خسارات وارد شده به مردم تعیین و کارشناسی شود. همچنین زمین ها باید با قیمت روز کارشناسی شود.

دکتر محمدباقر قالیباف و هیات همراه صبح امروز (سه شنبه ۱۴ تیرماه) در اولین برنامه نظارتی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار بازدید به عمل آوردند.

در بدو ورود دکتر قالیباف، عده ای از مردم برای بیان مشکلات خود در خصوص اجرای این طرح در محل حاضر شدند که رئیس مجلس به محض اطلاع از حضور مردم، در میان آنها حاضر و از نزدیک ضمن گفت وگو با مردم، مشکلات و مسائل آنها را شنید که یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم، مشکل تملک اراضی این طرح است.
همچنین با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات مردم بومی موضوع حل نشدن بحث تملک اراضی واقع شده در طرح بود، دکتر قالیباف عنوان کرد: قطعاً این موضوع را پیگیری خواهم کرد و با توجه به همراهی رؤسای کمیسیون‌های انرژی و کشاورزی مجلس در این سفر، این موضوع باید تعیین تکلیف شود.
وی با تاکید بر اینکه اولویت باید با اراضی تحت عملیات کارگاهی طرح باشد، گفت: باید با ارزش سنجی اراضی، خسارات وارد شده به مردم تعیین و کارشناسی شود. همچنین زمین ها باید با قیمت روز کارشناسی شود، نه اینکه نزدیک به ۱۰ سال زمین ها از افراد گرفته شود و ارزشیابی با نرخ ۱۰ سال گذشته صورت گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت در طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار، رفع مشکل تملک اراضی مردم است.
لازم به ذکر است موضعیت جغرافیایی سد مخزنی تنگ سرخ بشار بر روی رودخانه بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و دسترسی به موقعیت سد از طریق جاده قدیمی شیراز-یاسوج و در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج از طریق یک رشته جاده آسفالته فرعی امکانپذیر است.
از جمله اهداف این طرح می توان به تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر، به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۳,۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب شهر شیراز به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۴.۴۵ میلیون مترمکعب در سال، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت آن به سازه های موجود در حاشیه رودخانه بشار اشاره کرد./
پایان پیام

***********************

پتروشیمی گچساران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: مجتمع پتروشیمی گچساران بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پتروشیمی گچساران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و به همراه استاندار و سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و حجت‌الاسلام موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی بازدیدی از پتروشیمی گچساران داشتند در این بازدید احمدزاده اظهار داشت: پتروشیمی یکی از ارکان مهم صنعت نفت در زنجیره تولید و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پترو شیمی گچساران هم اکنون رشد چشمگیری دارد افزود: در مدت اخیر نیرو انسانی  این طرح صنعتی از ۴۰۰ نفر به حدود  سه هزار نفر رسیده که ۷۰ درصد نیروهای آن بومی می باشد.

وی گفت: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

احمدزاده اظهار داشت: روند ساخت پتروشیمی گچساران به عنوان یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.

مدیرعامل پتروشیمی گچساران هم گفت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مصطفی حیدریان  افزود: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می کند.

وی ابراز کرد: سرمایه گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و  هفت هزارو ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل (۱٫۲ میلیارد یورو)  از سوی صندوق توسعه ملی است.

حیدریان بیان کرد: تحقق به هنگام طراحی،احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

وی اظهار داشت: محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی گچساران گفت: واحد الفین تصفیه پساب صنعتی  این طرح هم اکنون با ۶۵.۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۶.۴۶ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۹۱ درصد پیشرفت در دست اجراست.

حیدریان تصریح کرد: همچنین واحد های هوا نیتروژن با ۷۳.۹۹ درصد، واحد تصفیه آب نیز با ۹۱.۶۶ درصد پیشرفت، مخازن ۹۹ درصد پیشرفت،  و واحد الفین با ۹۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی خط تامین آب این طرح صنعتی را ۹۲.۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون خط تامین برق این طرح صنعتی ۹۲.۳۸ و خط تامین گاز آن ۹۷.۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل پتروشیمی گچساران گفت: ساختمان و نصب این طرح اقتصادی بیش از ۸۸ درصد پیشرفت، خرید ۹۷.۱۲ درصد و مهندسی ۹۸.۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انهای پیام/

*************************

پتروشیمی گچساران از سوختن ۶۰ میلیارد دلار سرمایه کشور جلوگیری کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد پتروشیمی گچساران منابع غنی کشوری که حدود ۶۰ میلیارد دلار در حال سوختن بود به سرمایه بزرگی تبدیل خواهد شد.

پتروشیمی گچساران از سوختن 60 میلیارد دلار سرمایه کشور جلوگیری کرد

 محمدباقر محمد قالیباف در بازدید از پتروشیمی گچساران اظهار کرد: این طرح یک سرمایه بسیار بزرگ کشوری است که در شهرستان نفت خیز گچساران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: پس از ۲۲ سال شاهد ساخت یک طرح بسیار بزرگ و تاثیرگذار در صنعت و تولید کشور در منطقه نفت خیز گچساران هستیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ایجاد پتروشیمی گچساران منابع غنی کشوری که حدود ۶۰ میلیارد دلار در حال سوختن بود به سرمایه بزرگی تبدیل خواهد شد.

 قالیباف با اشاره به آلودگی ناشی از سوختن منابع گازی جلوگیری می شود، عنوان کرد: افزون بر ۶۰ میلیارد دلار از سرمایه کشور در حال از بین رفتن بود که با ایجاد پتروشیمی از هدر رفته چنین سرمایه عظیمی جلوگیری خواهد شد

 وی گفت:  با افتتاح و بهره‌برداری از آن می‌توان باعث ایجاد رونق در صنایع زیر دستی و دیگر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد شد.

 رئیس مجلس خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۰ درصد از نفت و گاز کشور را در اختیار خود دارد.

 قالیباف بیان کرد: پتروشیمی گچساران به دست متخصصان داخلی با توجه به تحریم‌ها یک کار بسیار بزرگ و جهادی است.

انتهای پیام/