برق جان یک جوان را در دیشموک گرفت+جزئیات
برق جان یک جوان را در دیشموک گرفت+جزئیات
مسئول مرکز جامع سلامت و بهداشت دیشموک بیان کرد : جوان تقریباً ۳۶ ساله هنگام فعالیت کار ساختمانی دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی خبر دیشموک علیرضا افروغ  مسئول مرکز جامع بهداشت و سلامت شهری دیشموک بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر حادثه برق گرفتگی در شهر دیشموک رسیدگی به این موضوع در دستور کار اورژانس مرکز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه مشخص شد جوان تقريباً ۳۶ ساله حین فعالیت کار ساختمانی در شهر دیشموک، دچار برق گرفتگی شده و بی درنگ به مرکز جامع بهداشت و سلامت منتقل  که در حین انتقال علائم حیاتی نداشتند.

 

افروغ با بیان اینکه این جوان به بخاطر بی احتیاطی جان باخت از شهروندان خواست هنگام استفاده یا تعمیر لوازم برقی جانب احتیاط را رعایت کنند.

گفتنی است آقا رضا تقدسی جوان ۳۶ ساله اهل روستای دلی از توابع بخش دیشموک و دارای سه فرزند می باشد.

قرار گرفتن ۲ نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می آید، برق گرفتگی عواقبی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی، سوختگی داخلی و سوختگی خارجی به همراه دارد.

پس از برق گرفتگی احتمال از کار افتادن کلیه ها و قطع دست ها به دلیل سوختگی داخلی، زیاد است یا به علت پرت شدن و لرزش ناشی از برق گرفتگی، استخوان ها دچار شکستگی می شوند.

خطرناکترین حالت ورود جریان از یک دست و خروج آن از دست دیگر است که در این هنگام به علت عبور جریان برق از قلب و ریه، احتمال از کار افتادن این اعضا و مرگ انسان زیاد است.

 

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ