گزارش کامل خبر دیشموک از آیین تجلیل حجت‌الاسلام موحد از خبرنگاران کهگیلویه بزرگ+تصاویر
گزارش کامل خبر دیشموک از آیین تجلیل حجت‌الاسلام موحد از خبرنگاران کهگیلویه بزرگ+تصاویر
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی همانطور که گفته بود یک روز را به خبرنگاران اختصاص داد تا هم حرفهای آنها را بشنود و هم گزارشی از عملکرد نزدیک به سه ماهه خود ارائه نماید

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی همانطور که گفته بود یک روز را به خبرنگاران اختصاص داد تا هم حرفهای آنها را بشنود و هم گزارشی از عملکرد نزدیک به سه ماهه خود ارائه نماید.

به همت دفتر ارتباطات مردمی نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه برگزار شد.

خبر دیشموک، در این برنامه که با رعایت کامل  پروتکل بهداشتی حتی در نشستن مدعوین بر صندلی ها همراه بود اجرای مداحی در وصف سرور و سالار شهیدان فضای روحانی در سالن ایجاد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در این آیین اظهار کرد:بهتر است که خود اصحاب رسانه صحبت کنند و بی پروا و منصفانه نقد کنند.
سید ایرج کاظمی جو عنوان کرد:نقدی راهگشا و کمک کننده است که علمی باشد،ولی تخریب فساد می آورد، توصیه میکنم فارغ از نگاه سیاسی قلم بزنید.

وی افزود:حق خبرنگاران است که با مسوولان گفتگو کنند،حتی اگر باهم تفاوت نظر داشته باشند، چرا که با گفتگو هست که بخش عمده مشکلات حل می شود.
کاظمی جو با بیان اینکه جهان امروز جهان فرهنگ است،رشد فرهنگ دروازه ورود به رشد عمومی جامعه است،مطرح کرد:اگر میخواهیم در همه زمینه ها پیشرفت کنیم باید گام ها در فرهنگ را اساسی تر برداریم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در توصیه به خبرنگاران کهگیلویه گفت:انتخابات در کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده تمام شد،بالاخره کسی که انتخاب می شود نماینده همه مردم است و کسانی که توفیق نداشتند هم در میان مردم جایگاه دارند،بر این طبل نفاق و دوگانگی نکوبید.
کاظمی جو ادامه داد:کسانی که قبیله خود را قبله خود قرار می دهند، سعی می کنند در شهرستان از نظر طایفه گرایی مسایل را تشدید کنند، اینها آدم های معیوب الفکر و مریض هستند.

در ادامه نمایندگان خبرنگاران از هرچهار شهرستان نقطه نظرات خود را ارائه نمودند که  پرداختن برخی از آنها به آنچه معمولا درنشست های خبری ایراد می‌شود سبب تعجب وحتی اعتراض برخی شد و گویا  برخی از نمایندگان خبرنگاران، این جلسه تجلیل ودورهمی را با نشست خبری اشتباه گرفته بودند.

رئیس انجمن خبرنگاران کهگیلویه گفت:خبرنگاران این شهرستان ظرفیت زیادی دارند و انتظار است که نماینده کهگیلویه بزرگ در جهت برطرف شدن پاره ای مشکلات که این قشر بدان ها دست وپنجه نرم می کنند وارد عمل شده و در این راستا تلاش نماید.
خلیل مهرجو ادامه داد:مدیران راه تعامل وارتباط دوسویه را باجامعه خبری برگزینند زیرا مطالب منتشر شده تنها در جهت ارتقاء سطح کمی وکیفی درحوزه های مختلف است.

مهرجو گفت: فصل انتخابات تمام شده و همه باید با وحدت و همدلی برای توسعه دیارمان فارغ ازمسایل حاشیه ای گام برداریم.

وی بااشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران افزود:هرپروژه دارای پیوست فرهنگی است و چنانچه در این باره نقشه راهی تعریف و به خبرنگاران کمک شود بخشی از مشکلات از جمله موضوع بیمه تامین اجتماعی آنها برطرف می گردد.

کیوان سروش مقدم دیگر خبرنگار پیشکسوت دیار کهگیلویه نیز از مشکلات بیکاری خبرنگاران گفت و تصریح کرد:بیش از نوددرصد خبرنگاران بیکار و درتامین معاش خانواده مشکل دارند.

وی افزود:انتظار است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ازنظر تجهیزات حرفه خبرنگاری درحد امکان این قشر را یاری نماید.

سروش مقدم تعامل وارتباط نماینده با همه خبرنگاران را ضروری دانست وگفت:خبرنگاران این شهرستان ازبهترین های استان هستند و در همه بحران ها نمره قبولی گرفته اند.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد موحد گفت:کارخبرنگاری ادامه راه و سیره امام زین العابدین(ع)و حضرت زینب(س)است و رضای خدا باید در این مسیر و در این جایگاه اولویت داشته باشد تاجایگاه وقداست خودراحفظ کند.

 

نماینده کهگیلویه بزرگ گفت:مجموعه خبرنگاران دستگاه تنویرافکارعمومی هستند و قدردانی از حمایت همه خبرنگاران همراه ومنتقد اصل فراموش نشدنی برای اینجانب است.

 

موحد با انتقاد از فضای تخریبی در جامعه ادامه داد:نقد منصفانه ضروری است و دفترعمران وتوسعه که برای شهری چون کرمان تشکیل شده از همه فکرها درآن حضور دارند و یا در اصفهان فارغ از مسائل چپ وراست همه متحد برای توسعه آن گام برمبدارندامادراستان ما چنین چیزی وجودندارد و متاسفانه خودزنی های زیادی وجودداردوبراین باورم که زمینه رشد فرزندان این دیار بایدفراهم شود.

این نماینده مجلس درزمینه مطالبه عمومی درباره بیمارستان لنده تاکیدکرد این پروژه زودترازموعد به بهره برداری می رسد، زیرااعتقاد به کلنگ بدون حاصل ندارم و مردم هم خواهان کلنگ های بی خاصیت نیستند.

 

وی تاکید کرد:درطول هفته دوجلسه برای کارهای عمومی چون پتروشیمی و فسفات وسایر طرح ها دارم.

 

موحد تصریح کرد: جاده پاتاوه‌ دهدشت منطقه رااز بن بست خارج میکند.

 

وی با اشاره به فعالیت همه طرح هاگفت:در حوزه چرام و کارخانه فسفات بهمن ماه زمینه اشتغال برای۱۷۰ نفربه صورت مستقیم فراهم می‌شود.

 

موحد گفت:خام فروشی معدن در سرفاریاب اشتباه است و با مدیر عامل ایمیدرو دراین زمینه صحبت کرده ام و خواهان تسریع امور دراین زمینه هستیم.

 

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سازمان بین المللی انرژی وایمیدور نگاه ویژه ای به کارخانه فسفات چرام دارند.

 

وی افزود:برخی موانع وجوددارد که دراین زمینه باید دست ازتلاش خودبرنداریم تا سرعت پروژه ها چون پتروشیمی بیشتر شود.

 

موحد گفت:خبرنگاران باید زبان این طرح هاباشند و آنهارا رصد کنند.

 

وی ورودی به شهرهای منطقه را فاقد چهره مناسب شهری دانست و گفت :شهریت ومدنیت وسوابق این شهرها بایداولویت داشته باشد وبامسیولان صحبت نیزشده است.

 

موحد تصریح کرد:خبرنگاران کهگیلویه بزرگ توانا هستند و ما دراین راستا و اهمین به ارتباط مستمر باخبرنگاران، یکی از خبرنگاران را در دفتر ارتباطات‌ مردمی منصوب خواهیم کرد.

در پایان به همه خبرنگاران لوح تقدیر( تندیس)و هدایای نقدی اهدا شد.

انتهای پیام/م: آ