اگر تفکرات جنگ ادامه داشت شاهد این مشکلات نبودیم
اگر تفکرات جنگ ادامه داشت شاهد این مشکلات نبودیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تولیدات آثار هنری و فرهنگی در زمینه کتاب، فیلم و عکس با مشارکت رزمندگان دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبر دیشموک ،  به نقل از خبرگزاری فارس  ،  گردهمایی رزمندگان و فرمانده‌هان دفاع مقدس با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار و از ۵ کتاب دوران دفاع مقدس هم رونمایی شد.

سردار مصطفی مثنوی در این همایش با اشاره به اینکه به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است، گفت: هر رزمندگان از آن روزها صحبت کنند و سخن بگویند بازهم ناگفته ‌‌‌هایی وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این همایش گفت: نکته بارز این همایش حضور رزمندگان سابق و دهه هشتادی‌هایی که جنگ را ندیدند است و این پیوند نسل‌ها

جامع عمل به سخنان رهبری است.

سردار مثنوی خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همواره در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کردند که از آنها قدردانی می‌کنیم ضمن اینکه  این روزهای حساس بصیرت به خرج دادند.

 در ادامه امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد رزمندگان دفاع مقدس را هنرمندان واقعی دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین مولفه بعد از جنگ و رسالت دستگاه‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به بنیه دفاعی کشور بعد از جنگ مورد توجه باشد، گفت: ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت و بازنشر رشادت ها و ایثارگری‌ها خصوصا در استان کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه باشد که اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته اما نسبت به جمعیت استان در دفاع مقدس کمتر بوده که با کمک رزمندگان آن روزها، فصل جدیدی در حوزه دفاع مقدس آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هیچ فیلم و اثری بهتر از کلام و تجربه رزمندگان دفاع مقدس نیست، گفت: به دنبال ایجاد تولیدات جدید فرهنگی و هنری، تولید کتاب، فیلم و عکس با مشارکت رزمندگان دفاع مقدس هستیم.

در ادامه رزمندگان و فرمانده‌هان دفاع مقدس به بیان خاطرات پرداختند. حبیبی از فرمانده‌هان دفاع مقدس گفت: جنگ یک تهدید بود، تهدیدی که در آن نیستی و نابودی باید صورت می‌گرفت و فلش حمله صدام ابتدا به قلب جمهوری اسلامی ایران بعد خوزستان و بوستان، سوسنگرد و اهواز و  سپس دزفول، شوشتر بود و  وقتی این حرکت را آغاز کردند به دنبال جدا کردن خوزستان از ایران بودند.

وی ادامه داد: تهدید سخت آن روزهای هشت سال توسط آنهایی که از جان گذشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و جانبازان و ایثارگرانی که امروز کمتر از آنها یاد می‌شود و در هیچ برنامه توسعه ای هم نیستند پاسخ داده شد.

 وی بیان کرد: آنهایی که آن روزها سلاح به دست گرفتند نه آموزشی دیده بودند و نه حمایتی شدند، در دوره‌ای که بنی صدرها و بازرگان‌ها بودند حمایت داخلی از رزمندگان نمی‌شد اما آنها جلوی این تهدیدها ایستادند.

حبیبی با بیان اینکه تهدیدات جنگ را حسین رزمنده‌هایی که سواد خواندن و نوشتن نداشتند خنثی کرد، گفت: ۸۵ درصد فرماند‌ه‌هان دفاع مقدس می‌رفتند آنوقت ندا می‌دادند که بقیه هم بروند نمی‌گفتند شما بروید تا ما پشت سر شما بیایم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به عالم و با اخلاص بودن فرمانده‌هان و رزمندگان دفاع مقدس گفت: اگر تفکرات جنگ بعد از جنگ ادامه پیدا می کرد این مشکلات را نداشتیم و تا زمانی که به همان زمان برنگردیم مشکلات به قوت خود باقی است.

در آن ادامه هم سرهنگ روستاد، شکرالله وهابی‌زاده به بیان خاطرات دفاع مقدس و از خودگذشتگی رزمندگان و مدافعان حرم پرداختند ضمن اینکه از مادر شهید والامقام مهریان تقدیر شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس