انتقاد از اعتبارات ناچیز فرهنگی
انتقاد از اعتبارات ناچیز فرهنگی
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا می‌توان با سنگ و چوب به جنگ تفنگ و تانک رفت؟ این هم یک نوع جنگ نابرابر است که در حوزه فرهنگی پولی برای هزینه کردن وجود ندارد و باید با دست خالی به جنگ آسیب‌های اجتماعی برویم.

آیت الله سید نصیر حسینی در نشست قرارگاه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از تلاش های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و با تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در سال ۵۸ اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه و پایگاه عظیم و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسانی که به نماز جمعه می روند مدافع نظام و انقلاب و ارزشها هستند و با دغدغه حضور پیدا می‌کنند و این حضور توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

حسینی افزود: امروز در هر نقطه‌ای اگر چند نفر معدود اجتماع کنند رسانه‌های معاند غوغایی به پا می‌کنند و استفاده ابزاری از آن می شود تا علیه نظام حرکتی انجام شود.

وی گفت: در مقابل آن اجتماعات محدود اکنون نزدیک به ۹۰۰ اجتماع بزرگ در نقطه به نقطه ایران اسلامی در روزهای جمعه برپا می شود که روحیه بخش و امیدبخش بوده و می‌تواند توطئه های دشمنان را خنثی کرده و امنیت بخش باشد.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: باید قدردان این جایگاه باشیم زیرا نماز جمعه علاوه بر برکات معنوی برکات سیاسی و اجتماعی هم دارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه واسط و رابط میان مردم و حاکمیت هستند باید مشکلات مردم را بیان کرده و مطالبه‌گری کنند اما در مطالبه گری باید ظرفیت حاکمیت را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه سطح توقعات گاه فراتر از توان دولت و نظام است یادآور شد: حاکمیت ظرفیت‌های محدودی دارد و علی‌رغم همه خدمات ارزشمند معمولاً بدهکار است.

حسینی به مصداقی از خدمات بزرگ دولت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با اطباء و پزشکان و مسئولان حوزه سلامت داشتیم که می‌گفتند ارزان ترین خدمات درمانی و بهداشتی در دنیا در کشور ما ارائه می‌شود اما در مجالس محافل چیز دیگری گفته می‌شود گویی که جمهوری اسلامی هیچ خدمتی در حوزه سلامت ارائه نمی‌کند.

وی با بیان این که علت چیست که این همه خدمات داده می‌شود اما بازهم نظام بدهکار است و همه طلبکار هستند گفت: متاسفانه سطح توقعات مردم را به صورت کاذب بالا برده‌ایم کسانی که کاندیدای مجلس و ریاست جمهوری می شوند وعده‌های غیر عملی به مردم می‌دهند که بسیاری از آنها در عمل انجام نخواهد شد و این گونه نظام دچار ضرر و زیان سنگینی می شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که باید تلاش کنیم مطالبات معقول شود و به همین خاطر باید ظرفیت‌ها و توان حاکمیت و دولت را نیز بسنجیم یادآور شد: باید وعده‌های غیر عملی به مردم داده نشود چرا باید سطح توقعات مردم را این گونه بالا ببریم؟ نباید مطالبه‌ها نامعقول باشد تا آسیب‌زا نشوند و نظام و جمهوری اسلامی را بدهکار نکنیم باید در این زمینه فرهنگ سازی توسط ائمه جمعه صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی کارهای بزرگی کرده در یک روستا با یک خانوار آب، برق، تلفن و مخابرات و اینترنت رفته که در هیچ کجای جهان سابقه ندارد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه از دولت منتخب هم باید مطالبه داشته باشیم یادآور شد: گماشتن نیروهای متعهد و انقلابی و توانمند در استان و کشور مطالبه‌ای است که از رئیس جمهور آینده و دولت پیگیری خواهیم کرد تا نیروهای توانمند و انقلابی در استان به کار گمارده شده و همچنین از نیروهای توانمند استانی در سطوح کشوری استفاده کنند.

وی با ابراز انتقاد شدید از اعتبارات فرهنگی در کشور و استان گفت: آیا می‌توان با سنگ و چوب به جنگ تفنگ و تانک رفت؟ این هم یک نوع جنگ نابرابر است که در حوزه فرهنگی پولی برای هزینه کردن وجود ندارد و باید با دست خالی به جنگ آسیب‌های اجتماعی برویم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید راکد باشد و نباید منتظر دستورات از تهران باشیم یادآور شد: در خود شهرستان ها باید برای این واجب شرعی فکری کرد از ظرفیت مساجد و تریبون ها باید به خوبی استفاده کنیم در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر باید میدانی عمل شود تا جلوی بزهکاری ها را بگیریم و به همین خاطر به صورت مستمر پیگیر کارهای انجام شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان خواهم بود.

انتهای پیام/