امام جمعه دیشموک در جمع مردم چاروسا: استان در کلاهبرداری اینترنتی اول است
امام جمعه دیشموک در جمع مردم چاروسا: استان در کلاهبرداری اینترنتی اول است
مراسم رحلت پیامبر و شهادت امام حسن (ع) در قلعه رئیسی با حضور امام جمعه دیشموک برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی مراسم عزاداری در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی برگزار شد.این مراسم همراه با عزاداری بود که حضور خیل نوجوانان قابل تقدیر بود.سخنران مراسم شب رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی امام جمعه شهر دیشموک بود که همراه با شام نذری بود.
حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک به ویژگی های بارز پیامبر اکرم اشاره و گفت:پیامبر اسلام، یارانی را تربیت، و با خود همراه، و به نشان ویژه مفتخر کرد که چهره تابنده تاریخ و پیام رسان عملی کردار اویند؛ انسان‏هایی چون علی(ع)، سلمان،ابوذر، مقداد و عمّار یاسر و…. این یاران خاص، در کردار و عمل، مانند این ‏هایی می‏باشند که صفات یک انسان فوق العاده را بازگو می‏کنند.
وی افزود:رسول خدا(ص)فرمود: پس از مرگم فقط از سه چيز بر امتم مي ترسم قرآن را تاويل كنند نه آنچنان كه بايد يا لغزش دانشمندي را پيروي كنند يا آنكه مال و ثروت در آنان تا آن اندازه شود كه طغيان كنند و سر مست شوند.راوند گفت: یکی از عواملی که پیامبر اکرم بر آن ترس داشت همین تقسیم دینار و پول و ثروت بین مردم بود که سبب غفلت در بین مسلمانان شود و امروز میبینیم چه مقدار فساد مال و ثروت زیاد شد به خصوص در همین مناطق ما چه مقدار رواج پیدا کرد.
وی با بیان اینکه استان ما در زمینه کلاهبرداری اینترنتی و فساد در ثروت در کشور اول است تاکید کرد: در همین مناطق دور دست استان یعنی دو بخش چاروسا و دیشموک هم می بینیم این شرایط چه تغییر اساسی داشت و متاسفانه روز به روز در حال گسترش اشت و باید فکری به حال این شرایط کرد.
امام جمعه دیشموک گفت: خانواده به جای عوامل دیگر نیاز است امروز به خانواده های خود و فرزندان خود نظارت بیشتری
داشته باشند نگذارند جوانان و نوجوانان خود در فضای مجازی هر کاری دوست دارند انجام دهند و حداقل نظارت داشته باشند.
وی گفت: حضور در مراسمات و گریه کردن برای اهل بیت به تنهایی کافی نیست و شاید اهل بیت برای ما گریه کنند این وظیفه ماست که به احادیث و سفارشات آنها درست عمل کنیم و سفارش پیامبر و اهل بیت توصیه و تاکید بر خانواده است که امروز وظیفه همه ماست عمل کنیم.
در ادامه مراسم روضه خوانی و عزاداری برگزار شد.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ