اعمال محدودیت در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان
اعمال محدودیت در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان
استاندار خوزستان گفت: به مدت دو هفته در مرزهای زمینی و دریایی نیز محدودیت اعمال شده است و تنها گروه‌های هفت‌گانه اجازه تردد دارند.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در جاده قدیم اهواز- خرمشهر اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر از کارگران یک شرکت جان باختند و تعدادی مصدوم شدند که جان باختن این هم‌استانی‌ها را تسلیت عرض می‌کنم و برای مصدومان این حادثه نیز آرزوی سلامتی دارم.

وی با تاکید بر آمادگی بیشتر برای مقابله با اُمیکرون افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی بیش از واکسیناسیون در این زمینه تاثیرگذار است. تزریق دز سوم واکسن می‌تواند تا ۹۰ درصد در برابر اُمیکرون مصونیت ایجاد کند بنابراین باید علاوه بر تداوم واکسیناسیون در نوبت اول و دوم، همه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن‌شان گذشته برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: فرمانداران نیز نباید با صرف ارجاع نامه یا بخش‌نامه کار کنند و باید با جدیت با اقداماتی مانند تشکیل ستاد قرارگاه واکسیناسیون و دیگر اقدامات مورد نیاز برای توسعه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف، اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنان ورود از مرزهای هوایی آزاد است و شرط ورود نیز تزریق دو دز واکسن و داشتن تست PCR منفی است.

صادق خلیلیان تصریح کرد: به مدت دو هفته در مرزهای زمینی و دریایی نیز محدودیت اعمال شده است و تنها گروه‌های هفت‌گانه اجازه تردد دارند.

وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری تجمعات، گفت: باید با جدیت بیشتری کنترل و محدودیت برگزاری مراسم عزا و عروسی انجام شود. پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در مراکز عمومی به ویژه رستوران‌ها و پاساژها نیز باید به خوبی رعایت شود.

خلیلیان عنوان کرد: فرمانداران با جدیت باید بخش‌های ضعیف خود را برطرف کنند زیرا این موضوع در ارزیابی مدیران لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس