اعلام آماده باش به بیمارستان‌های غیردانشگاهی خوزستان
اعلام آماده باش به بیمارستان‌های غیردانشگاهی خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا امروز به بیمارستان‌های غیردانشگاهی خوزستان اعلام آماده باش شد.

به گزارش خبر دیشموک ؛  محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، امروز در جمع خبرنگاران از اعلام آماده‌باش به بیمارستان‌های خوزستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاهی، بیمارستان‌های نفت، تامین اجتماعی، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: فعلا ضرورتی برای استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی وجود ندارد اما این بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت لزوم ظرفیت خاصی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بستری بیش از سه برابر شده است اما بیماران هم زودتر ترخیص می‌شوند. فعلا در ابتدای پیک هستیم و هنوز نمیدانیم چند درصد از بیماران بدحال و به ICU منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که یک‌سوم بیماران در بخش‌های ویژه و دو سوم در بخش‌های عادی بستری‌اند. ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌های ویژه نیز اینتوبه هستند.

سرمست با اشاره به راه‌اندازی اورژانس کودکان بیمارستان گلستان برای پشتیبانی از بیمارستان ابوذر، گفت: در حال حاضر در سطح کشور و در استان خوزستان، ۲۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا کودکان هستند.

وی بیان کرد: کودک بدحال مبتلا به کرونا داشته‌ایم اما تاکنون فوت کودک بر اثر ابتلا به اُمیکرون در خوزستان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : وحید آهنگ