اعزام تیم پژوهشی برای حدنگاری بافت تاریخی
اعزام تیم پژوهشی برای حدنگاری بافت تاریخی
وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت: تیم اعزامی املاک پیرامون این بافت تاریخی را شناسایی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت: تیم اعزامی املاک پیرامون این بافت تاریخی را شناسایی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام می کنند.

 

بلاد شاپور نماد تاریخ کهگیلویه…به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، عزت الله ضرغامی با بیان اینکه این تیم به زودی به دهدشت سفر می کند افزود: هدف از سفر این تیم پژوهشی مشخص کردن محدوده دقیق بافت تاریخی بلاد شاپور است.

 

وی اضافه کرد: در این بازدید منازل و زمین های مسکونی که در محدوده بافت تاریخی هستند شناسایی شده و نتیجه این اقدامات در کارگروه پژوهشی وزارتخانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

 

ضرغامی ادامه داد: در این کارگروه مشخص می شود که زمین های مردم در مجاورت بافت تاریخی دهدشت ، خریداری شود و یا در قالب اهداء زمین از منابع ملی به تملک میراث فرهنگی درآیند.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: تحقیق این موضوع به همکاری بیش از پیش مردم با میراث فرهنگی نیاز دارد.

 

ضرغامی با اشاره به اینکه نمونه این بافت تاریخی در کشور زیاد است، گفت: چنین اقدامی در شهرهای ارومیه و تبریز انجام شده و نتیجه بخش بوده است و امیدواریم در رابطه با بافت تاریخی دهدشت این موضوع نیز محقق شود.

 

ضرغامی در ادامه به کاروان سرای بافت تاریخی دهدشت اشاره کرد و افزود: این کاروانسرا ظرفیت گمنامی است که بلا استفاده مانده است.

 

وی ادامه داد: این وزارتخانه آمده است تا تسهیلات ویژه ای را برای احیاء و سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

 

سرمایه گذار این کاروانسرا نیز گفت: با اختصاص تسهیلات می توان زمینه اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم در این کاروانسرا ایجاد کرد.

 

فرماندار کهگیلویه هم گفت: بافت تاریخی دهدشت بیش از ۴۵ هکتار است است که فقط ۳۵ هکتار آن در حوزه میراث فرهنگی تملک شده است.

 

عبدالعزیز موسوی با بیان اینکه این موضوع موجب شده تا بخش عمده این بافت تخریب شود افزود: دولت باید اعتبار لازم را تامین کند تا آن بخش از بافت تاریخی دهدشت که در اختیار شهروندان دهدشتی است به تملک میراث فرهنگی درآید.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ