اعزام تیم‌های تخصصی صنعت برق به شهرستان لنده
اعزام تیم‌های تخصصی صنعت برق به شهرستان لنده
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم های تخصصی صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی شبکه های توزیع نیروی برق به شهرستان لنده عازم شدند.

به گزارش خبر دیشموک،  بدلیل وقوع سیلاب و طوفان های تابستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و معیوب شدن ترانس T3 فوق توزیع در ایستگاه سَرپَری دهدست مرکز شهرستان کهگیلویه و برخی تجهیزات دیگر این ایستگاه، متاسفانه برق شهرستان لنده ، سه بخش سوق ، قلعه رئیسی و دیشموک، بخشی از شهر دهدشت و روستاهای اقماری در این مناطق با مشکل قطعی برق در ساعاتی مواجه شدند.

شدت سیلاب و طوفان های بی‌سابقه تابستانی در کهگیلویه بزرگ، خساراتی بیش از ۵۰ میلیارد ریال بدنبال داشت اما با فعالیت بیش از ۳۰ اکیپ عملیاتی و اتفاقاتی، شبکه های توزیع نیروی برق در کمترین زمان ممکن از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

طول شبکه‌های برق‌رسانی از ایستگاه سَرپَری دهدشت تا شهر لنده مرکز شهرستان لنده بیش از ۳۵ کیلومتر بوده که تمامی طول این شبکه، هوایی و در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه ای چون سیلاب، طوفان و بادهای شدید، بطور حتم این شبکه ها با قطعی‌های برق مواجه خواهند شد.

جمال معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب و معیوب شدن ترانس T3 در ایستگاه سَرپَری دهدشت، اظهارداشت: وقوع سیلاب خسارات سنگینی به برخی از تجهیزات این ایستگاه فوق توزیع زده اما تلاش تیم های اعزامی از اهواز و سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بر تامین برق پایدار مشترکین برق در شهرستان لنده، سه بخش قلعه رئیسی، سوق ، دیشموک، بخشی از شهر دهدشت و روستاهای اقماری این مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه سیلاب خسارات فراوانی به شبکه های توزیع نیروی برق استان نیز وارد کرده و هم اکنون اکیپ های عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق در حال احداث، اصلاح و بهینه سازی این شبکه ها هستند، خاطرنشان کرد: برق مشترکین تا ساعاتی دیگر بطور کامل تامین خواهد شد.

در کمتر از ۱۰ ساعت، تمامی مناطق بی برق که برق آنها بدلیل وقوع سیلاب، طوفان و بادهای شدید و خسارات وارده به تاسیسات ایستگاه فوق توزیع سَرپَری دهدشت قطع شده بود برقدار شدند.

با پایان یافتن شرایط حاد جوی، تیم های شهرستانی شرکت توزیع نسبت به رفع عیب جهت تامین بهتر برق پایدار برای مشترکین برق در نواحی عنوان شده به خط تغذیه کننده برق شهرستان لنده اعزام و اقدامات عیب یابی شبکه های توزیع نیروی برق انجام گرفت.

شدت گرما، افزایش بی سابقه مصرف برق و فول بار شدن ۲ خط انتقال برق در شهرستان لنده بسترساز برخی از خاموشی های ناخواسته و نوسانات برقی شد که باعث اعزام تیم های تخصصی از ستاد شرکت توزیع نیروی برق به شهرستان لنده شده است.

از سویی، در تماس های تلفنی معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع با حجت‌الاسلام موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی، نشست این نماینده مجلس با محرابیان وزیر نیرو در روز بیست نهم مردادماه جاری برگزار و دستورات ویژه ای در ارتباط با تامین برق پایدار شهرستان لنده از سوی وزیر به معاونین و برق منطقه ای خوزستان ابلاغ شده است.

احداث نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی در محدوده شهرستان لنده، احداث خط دومداره از ایستگاه سرپری تا لنده به دلیل افزایش بار این شهرستان گرمسیری به بیش از ۳۰ مگاوات، احداث خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت از صیدون خوزستان به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر جهت راه‌اندازی ایستگاه دیشموک و راه‌اندازی یا تصویب احداث ایستگاه دیشموک به دلیل طول چند برابر استاندارد خط ۳۳ کیلوولت این منطقه و رفع ضعف ولتاژ شدید، تامین ارزی نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت با بهره گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی از مهمترین موافقت های صورت گرفته بین موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس و محرابیان وزیر نیروی دولت سیزدهم در روز گذشته بوده است.

موحد البته در این دیدار صمیمی گفته است: با توجه به اینکه دو پروژه،تکمیل پروژه خط و پُست دژکوه(فوق توزیع) و خط دومداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی می‌تواند تا حدود زیادی از نگرانی مردم منطقه در بخش برق و انرژی را کاهش دهد تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به تامین اعتبار (تخصیص نقدینگی) این دو پروژه مهم دستورات لازم را صادر و ابلاغ کنید.

وزیر نیرو هم در پاسخ به این نامه و خطاب به محمود دشت‌بزرگ بصورت کتبی و تلفنی به مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان دستور تسریع در تکمیل این دو پروژه را صادر کرد ، دشت بزرگ نیز ضمن قول قطعی برای به سرانجام رساندن این پروژه های مهم، اعلام نمود که بخشی از تجهیزات و ملزومات خریداری شود.

هم اکنون نیز تیم‌های تخصصی از ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عیب یابی فنی خطوط برق رسانی به شهرستان لنده از ایستگاه سَرپَری دهدشت تا پایان خط برق رسانی به این شهرستان هستند.

برای سرعت بخشی به رفع این دغدغه‌ها بنظر می‌رسد مشارکت مردمی با نیروهای تخصصی باید نسبت به گذشته دوچندان تر شود تا شاهد رفع این دغدغه ها در کوتاهترین زمان ممکن باشیم.

شهرستان لنده از شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد.حدود ۱۲ هزار اشتراک برق در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/