استاندار کهگیلویه و بویراحمد دل نگران یک آمار کرونایی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دل نگران یک آمار کرونایی
استاندار با بیان یک آمار نگران‌کننده در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل فوت این 52 درصد باید مورد تحقیق قرار گیرد.

سید علی احمدزاده در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خوشبختانه سیر نزولی خوبی در روند بستری‌های استان داشتیم اما متاسفانه در هفته گذشته تعدادی زیادی در استان بر اثر بیماری کرونا فوت کردند که نشان می‌دهد خطر همچنان وجود دارد و نباید ساده انگاری کنیم.

وی گفت: باشت از وضعیت آبی به وضعیت زرد تبدیل شده که باید مردم و مسئولان آنجا پای کار باشند بویراحمد و کهگیلویه هم زرد هستند که برای آبی شدن آنها باید تلاش شود.

استاندار تصریح کرد: ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها و تجمعات زیاد موجب افزایش بیماری در استان می شود.

وی در ادامه با بیان یک آمار نگران‌کننده در استان گفت: باید توسط علوم پزشکی استان تحقیق شود چرا ۵۲ درصد از فوتی‌های هفته گذشته کسانی بودند که ۲ دوز واکسن را در استان دریافت کرده بودند.

این مسئول افزود: باید معلوم شود به دلیل فاصله زمانی تعیین شده است و ایراد از کار از کجاست و یا واکسن‌ها اثرگذار نبوده‌اند که باید بررسی شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید روی مراکز تجمع همچون استخرها کنترل داشته باشد آیا افرادی که به استخر می آیند واکسن زده اند یا نه همچنین باید واکسیناسیون مادران باردار در استان را جدی بگیریم چرا که تاکید رئیس‌جمهور است.

استاندار گفت: خطر ورود گونه جدید کرونا وجود دارد چرا که در امارات دیده شده و ما نیز در میان استان‌ها و بنادر جنوبی هستیم که می‌تواند خطر جدی برای استان‌ ما باشد.

انتهای پیام/