احیای معدن نیترات لیراب دیشموک/صمت کهگیلویه وبویراحمد نظارت کند/فعالسازی معدن برای تولید در آینده نزدیک+تصاویر
احیای معدن نیترات لیراب دیشموک/صمت کهگیلویه وبویراحمد نظارت کند/فعالسازی معدن برای تولید در آینده نزدیک+تصاویر
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک گفت: سازمان صمت استان بایستی بر عملیات اجرایی این معدن نظارت مستمر داشته و با رسانه ای نمودن مراحل اجرایی، امید را به مردم منتقل نمایند.

محمد علی کیانی مدیرعامل مووسسه خیریه پزشکی مرهم و سلمان بینا در دیدار با مهندس غریب پور معاون وزیر خواستار توجه ویژه به معدن نیترات لیراب دیشموک شدند.

کیانی، محرومیت منطقه دیشموک را نگران کننده عنوان و متذکر شد: راه اندازی این معدن در جهت رفع برخی از مشکلات دیشموک، کمک خواهد کرد.

مدیرعامل مووسسه مرهم به اسیب های اجتماعی منطقه دیشموک هم اشاره داشت و گفت: به تناسب جمعیت دیشموک مقام اول خودکشی و خودسوزی در کشور را دارد و بخش عظیمی از این امر به دلیل فقر و بیکاری است .

کیانی اذعان کرد: صنعت، معدن تجارت با توجه به بحث معدن لیراب می تواند به توسعه و ابادانی منطقه و ایجاد اشتغال و به دنبال آن کاهش اسیب های اجتماعی، کمک رسان باشد.

مهندس سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک در دیدار با مهندس غریب پور معاون وزیر صمت خواستار توجه ویژه به معدن نیترات دیشموک شد و گفت: این معدن می تواند در راستای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت منطقه کمک زیادی کند.

وی اضافه کرد: هرازچندگاهی صدایی از راه اندازی معدن دیشموک توسط مسئولان بلند می شود ولی در عمل چیزی نمی بینیم و معدن در حالت تعلیق و تعطیلی قرار دارد.

بینا بیان کرد: مسئولان، خبر از اعطای تسهیلات و تجهیز کارگاه معدن خبر می دهند ولی تاکنون کارگاه تجهیز نشد؛ بلکه کاملا تعطیل است.

غریب پور معاون وزیر صمت با بیان اینکه، معدن نیترات دیشموک را در زمره معادن کوچک قرار می دهیم، افزود: هماهنگی میشود با مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک نشستی ترتیب و موضوع بررسی شود.

وی افزود: کمک می کنیم وضعیت معدن نیترات بررسی و گزارش کتبی ارائه شود.

در ادامه با دستور ویژه معاون وزیر برای برگزاری نشستی با هدف بررسی وضعیت معدن نیترات دیشموک با سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک و سید رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک کشور، صادرشد.

سلمان بینا در دیدار با مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک کشور با بیان اینکه،از وضعیت معدن نیترات دیشموک گزارشی ارائه شود، افزود: معدن نیترات از معادن نادر دنیاست و انتظار است صنعت، معدن و تجارت در جهت احیای این معدن گام های قوی تری بردارد.

بینا، بیان کرد: فعال شدن معدن دیشموک علاوه بر اشتغال و رفع بیکاری منطقه، در حوزه ی توسعه و ابادانی زیرساختهای عمرانی و راه و جاده ارتباطی منطقه می تواند موثر باشد.

عضو شورای شهر دیشموک متذکر شد: صمت همکاری و حمایت کند تا با راه اندازی معدن بخشی از غبارمحرومیت دیشموک، زدوده شود.


سید رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک کشور در جلسه با حضور عضو شورای شهر دیشموک ضمن ابراز خرسندی از اینکه یک عضو شورای شهر برای پیگیری این امر مصرانه تلاش می کند، افزود: این امر جای تحسین و تقدیر است که از طرف یک مدیر منطقه‌ای برای جوانان در منطقه محروم دیشموک مطالبه گری انجام شود.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک افزود: این دیدار فرصتی است تا وضعیت معدن دیشموک را بررسی کنیم.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک که در همین جلسه با چند تماس تلفنی با مجموعه همکاران (معاون معدنی سازمان صمت استان و معاون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی) از وضعیت معدن نیترات لیراب گزارشات دقیقی را دریافت و ارائه نمود؛ سپس ایشان افزود این نشست بهانه ای شد تا برای احیای معدن دیشموک پیگیری دوچندان انجام شود.

عظیمی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک در ادامه بیان کرد: با توجه به گزارشهای دریافتی مشخص شد احیای معدن نیترات لیراب عملاً آغاز شده و بزودی فرصتهای جدیدی در زمینه اشتغال و تولید کار در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه؛ اولین مرحله از تسهیلات اختصاص یافته برای تجهیز کارگاه پرداخت شده، تصریح کرد: این معدن در اختیار بخش خصوصی است و پیگیریهای آن از دارنده مجوز بایستی به طور مستمر پایش شود.

عظیمی با اشاره به اینکه، گزارش مطالعات سازمان زمین شناسی کشور نشان از وجود ماده معدنی نیترات در دیشموک دارد، خاطرنشان کرد: درصورتی که نیتراتی دریافت شود، وزارت دفاع میتواند یکی از مصرف کنندگان عمده آن باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک گفت: سازمان صمت استان بایستی بر عملیات اجرایی این معدن نظارت مستمر داشته و با رسانه ای نمودن مراحل اجرایی، امید را به مردم منتقل نمایند.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه؛ در آینده نزدیک تیم کارشناسی به منطقه اعزام و وضعیت پایش معدن را رصد خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد: نیترات در دیشموک وجود دارد و امیدواریم از این محل تولید مستمر صورت بگیرد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک به بحث بیکاری در منطقه دیشموک و موضوع مشکلات اجتماعی گفت:این معدن می تواند در رفع محرومیت منطقه و شادابی جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

عظیمی خاطرنشان کرد: در بحث تجهیز معدن و کارخانه و امور اداری در صورت اعلام نیاز از طرف دارنده مجوز؛ مشاوره فنی از طرف کارشناسان طرح ارائه خواهد شد.

سید رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک به ادامه عملیات معدن دیشموک اشاره کرد و گفت: با شرط اجرای برنامه های تنظیم شده تحت نظر صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی، در مرحله دوم فعالسازی معدن و کارخانه برای تولید، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/