اجرای ۶۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسط آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد/ آغاز یک کار بزرگ در رودخانه باشت
اجرای ۶۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسط آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد/ آغاز یک کار بزرگ در رودخانه باشت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد گفت: در سطح استان ۶۰ پروژه با حجم اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی آب منطقه ای استان در دست اجراست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگاران  در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در خوزه آب منطقه ای کهگیلویه و بویداحمد در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در سطح استان ۶۰ پروژه با حجم اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی آب منطقه ای استان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: یکی از این طرح ها عملیات اجرایی طرح ساماندهی رودخانه باشت در محدوده پل شهید کلانتری (ورودی باشت) تا پل شوش این شهرستان با اعتباری بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به آغاز اجرای این عملیات در دهه فجر عنوان کرد: طول این رودخانه بیش از ۶ کیلومتر است که فاز اول این طرح که در محدوده پل باشت به سمت پل شوش به طول ۷۵۰ متر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: مبلغ اولیه برآورد این طرح ۸۰۹ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:هدف از اجرای فاز اول این طرح اجرای ساماندهی رودخانه باشت، تهیه و اجرای این طرح به روش خشکه چینی است.

مصلح بیان کرد: در این طرح آبی ساخت خاکریز حفاظتی سمت راست و چپ هر کدام به طول ۷۵۰ متر ، بستر سازی مسیر رودخانه به طول ۷۵۰ متر با مبلغ اولیه قرار دار داد ۱۰۱ میلیارد ریال به مدت ۱۲ماه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با اجرای کامل این طرح ۶ کیلومتر از رودخانه باشت تا پل شوش برای مهار سیلاب و آزاد سازی ساحل ساماندهی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد:بیش از ۱۰ کیلومتر از این رودخانه با شاخه های آن در سال های گذشته تاکنون ساماندهی شده است.

مصلح اضافه کرد: این طرح از محل اعتبارات استانی، مدیریت بحران، ملی و مسئولیت اجتماعی و برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، فرسایش خاک، جلوگیری از تخریب خطوط انرژی (خط انتقال گاز و فیبر نوری و آب شرب ) و تخریب پل های مسیر این رودخانه در سیلاب ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ