اجرای ۱۶۶ برنامه در هفته دفاع مقدس/ ۴ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌شوند
اجرای ۱۶۶ برنامه در هفته دفاع مقدس/ ۴ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌شوند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس از ۴ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس از ۴ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

به گزارش خبر دیشموک از یاسوج، سرهنگ امیر عباس آسمند در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۶۶ عنوان برنامه در قالب ۷۲۳ ریز برنامه با شعار ما مقتدریم در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس همایش نکوداشت و تجلیل از بیش از یک میلیون رزمندگان دوران دفاع مقدس است که ۳۰ شهریور به صورت مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود که در سطح استان از ۴ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه همه زمینه‌ها برای برگزاری این همایش در ۹ شهرستان فراهم شده گفت: این همایش در سالن حکیم جرجانی یاسوج از ساعت ۷ تا ۹ صبح برگزار می‌شود و استاندار، نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه فتح سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: تجلیل از خانواده شهدا و رژه خودرویی با حضور همه ادارات  و سازمان‌ها، رونمایی از چند کتاب در حوزه ارشاد، بنیاد حفظ آثار و حوزه هنری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

آسمند ادامه داد: امسال برای ۶۰ کتاب برنامه‌ریزی کردیم که مراحل پیاده‌سازی ۴۰ عنوان کتاب انجام گرفت و ۸ کتاب به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: رونمایی از تولیدات فضای مجازی شامل موشن گرافی، نرم‌افزار اندروید و …،تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر در طول هفته توسط ادارات و سازمان‌ها و رونمایی از سامانه کتابخانه دیجیتال استان کهگیلویه و بویراحمد، یادمان شهدای گمنام، زنگ ایثار و مقاومت، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سواد رسانه‌ای و شب شعر با شهدا از برنامه‌های این هفته است.

این مسئول بیان کرد: در هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی، شب‌های شیدایی با مشارکت صدا و سیما، نشست‌های بصیرتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جشنواره اسوه صبر و مقاومت و
کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی را برگزار خواهیم کرد.

آسمند با اشاره به تجلیل از پزشکان و شهدای سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کرونا گفت: در صورت فراهم بودن شرایط عملیات بیت‌المقدس بازسازی می‌شود.

وی همچنین به آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: ۲ میلیارد به صورت استانی و ۶ میلیارد به صورت ملی به این پروژه اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود امسال سایت موزه دفاع مقدس آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌ریزی برای ۳ هزار مصاحبه در قالب تاریخ شفاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون مصاحبه ۲۲ رزمنده در ۱۵۳ ساعت انجام شده که به زودی پیاده‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/