اجرای طرح نان یارانه‌ای در کهگیلویه آغاز شد+جزئیات
اجرای طرح نان یارانه‌ای در کهگیلویه آغاز شد+جزئیات
طرح نان یارانه‌ای از امروز دوشنبه در مرکز شهرستان کهگیلویه آغاز شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ طرح نان یارانه‌ای از دوشنبه در مرکز شهرستان کهگیلویه آغاز شده و تا پایان هفته جاری تمامی نانوایی‌های شهر دهدشت به دستگاه‌های کارتخوان جدید مجهز می‌شوند.

اردیبهشت امسال بود که طوفانی از گرانی و تورم در سطح کشور آغاز شد و به دنبال آن حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از بسیاری از کالاها سبب شد تا قیمت‌ها نسبت به گذشته سر به فلک بکشند.

پس از اعلام حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از آرد و گندم و به دنبال آن گران شدن قیمت آرد سبب شد برخی از این فضا سوء استفاده کرده و گران شدن نان را شایعه کنند و همین عامل موجب صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شد.

پس از مدتی طرح «کارت نان» از سوی دولت در سطح کشور مطرح و تصاویری از آن نیز منتشر شد اما طولی نکشید که این برنامه خیلی زود تکذیب شد.

در نهایت اما از طرحی رونمایی شد که براساس آن باید استان زنجان از ابتدای خرداد به صورت آزمایشی محل اجرای طرح جدید نان باشد. پس از اجرای موفقیت‌آمیز آن در زنجان، اجرای این طرح به قزوین و دیگر استان‌های کشور رسید تا سایر استان‌ها شاهد اجرای شیوه‎‌نامه‌ جدید فروش نان باشند.

براساس این طرح قرار است تمامی نانوایی‎‌ها به دستگاه‌های کارت خوان مخصوص مجهز شوند. به این شکل که مردم بعد از خرید نان کارت می‌کشند و پول نان یارانه‌ای را پرداخت می‌کنند و از آن جا که نانوایی آرد را به قیمت آزاد خریداری کرده است دولت نیز ما به التفاوت مبلغ نان یارانه‌ای تا قیمت اصلی نان را به حساب نانوایی واریز می‌کند.

طرح نان یارانه‌ای در واقع طرحی برای هوشمند سازی فروش نان است. به گفته مسئولان دلیل اجرای طرح عرضه نان فقط با کارت بانکی و کارت خوان‌های نصب شده در واحد‌های نانوایی، جلوگیری از قاچاق گندم و آرد توسط افراد سودجو است.

روش اجرای هوشمندسازی فروش نان که قرار است برای انجام این طرح اجرا شود و تاکنون مسئولان بارها درباره آن صحبت کردند به این شکل است که دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه می‌دهد.

قیمت نان در این طرح هیچ تغییری نمی‌کند و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد. در این طرح با نصب کارت خوان‌های مخصوص مردم پول نانی را که خریدند به قیمت یارانه‌ای پرداخت می‌کنند و مابه التفاوت قیمت تا نرخ آزاد را دولت به حساب نانوایی‌ها واریز می‌کند.

طرح نان یارانه‌ای همزمان با دیگر شهرهای استان از امروز در کهگیلویه آغاز شده و برای اجرای این طرح تمامی نانوایی‌های شهر دهدشت باید به کارت‌خوان‌های جدید مجهز شوند.

سید عبدالعزیز موسوی صبح امروز در بازدید از اجرای طرح نان یارانه‌ای اظهار کرد: نصب کارت‌خوان‌های جدید در نانوایی‌های شهرستان آغاز شده و تا پایان هفته جاری تمامی نانوایی‌های شهرستان به این کارت‌خوان‌ها مجهز می‌شوند تا نحوه توزیع نان با نظارت بیشتری انجام شود.

فرماندار کهگیلویه با تأکید بر سودمندی طرح نان یارانه‌ای، عنوان کرد: هدف اصلی این طرح در واقع اصلاح چرخه معیوب تخلف در توزیع یارانه آرد و نان و نیز کاهش مشکلات مردم است.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ