آغاز طرح کنترل و نظارت دامپزشکی استان در نوروز ۱۴۰۲ از ۱۳ اسفند
آغاز طرح کنترل و نظارت دامپزشکی استان در نوروز ۱۴۰۲ از ۱۳ اسفند
مدیر کل مپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند آغاز و تا پنج اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مختار رجایی فر با اشاره به فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: گشت‌های دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ویژه بهداشتی کار نظارت بر توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت شرعی بر مرکز تولید، سردخانه ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه، رستوران‌ها را انجام می‌دهند.

 

مدیر کل مپزشکی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۳ اکیب سیار، ۸ اکیپ ثابت متشکل از ۶۹ نفر بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در دو نوبت صبح و بعدازظهر حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه در این طرح، تشدید و کنترل و نظارت بهداشتی از سه بخش هماهنگی، برنامه عملیاتی و نتیجه عملکرد انجام می‌شود، یادآور شد: موفقیت این طرح در گرو ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و تأمین سلامت جامعه و در نهایت انجام مطمئن مراحل است.
وی از استقرار دامپزشکان ناظر بخش دولتی در کنار مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان خبر داد و گفت: به منظور اطمینان بخشی به شهروندان از بهداشتی بودن محصولات استحصالی از سه کشتارگاه صنعتی طیور شهر‌های یاسوج و گچساران این طرح برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.
وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با شماره ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی تماس برقرار کنند.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ