آشفته بازار گوشت قرمز و مرغ در چاروسا/کدام دستگاه متولی نظارت است
آشفته بازار گوشت قرمز و مرغ در چاروسا/کدام دستگاه متولی نظارت است
مردم از وضعیت توزیع و قیمت‌گذاری مرغ و گوشت قرمز در بخش چاروسا گلایه دارند.

این روزها در هر کجای کشور و به خانواده‌ها که سری بزنیم بحث مشکلات اقتصادی خانواده ها و معیشت و قیمت‌هاست.

در ماه‌های اخیر در سطح استان یکی از مشکلات افزایش بیش از اندازه قیمت مرغ در سطح بازار بوده است.

مشکلی که با حواشی بسیار زیادی روبرو بود به نحوی که در بسیاری مواقع مدیران صمت و جهاد کشاورزی را هم نسبت به تهیه و توزیع آن به حاشیه برد و نشان داد مشکل تهیه و توزیع مرغ پایانی ندارد و این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

این روزها که مردم و خانواده ها در حال تهیه اقلام ضروری خود برای ماه مبارک رمضان هستند قیمت مرغ بسیار چالش‌برانگیز شده است.

یکی از مشکلات مردم بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی این روزها کمبود مرغ کشتار روز در سطح بازار است.

عصر امروز به میان مردم این شهر رفتیم و از مرغداری ها وضعیت تهیه و توزیع مرغ را سوال کردیم ابتدا به یکی از مراکز توزیع مرغ کشتار روز سری زدیم و نبود مرغ اولین حرف آنها بود.

سپس علت نبود مرغ را سوال کردیم، که حرف فروشنده ها عدم مدیریت مناسب در توزیع و قیمت گذاری مرغ بود که مسوولان صنعت و معدن تجارت اعلام می‌کنند نباید قیمت مرغ بیش از کیلویی ۲۴ هزار ۹۰۰ تومان باشد.

آنها می‌گویند مرغ را در شهر دهدشت کیلویی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ما می‌فروشند و با کرایه تا قلعه رئیسی حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به مغازه‌های ما می رسد و زیر ۲۶ هزار تومان بدون کرایه مغازه ضرر است.

به یکی دیگر از فروشنده‌ها که مراجعه کردیم مشکل بزرگ‌تر را نبود متولی برای قیمت‌گذاری می‌دانستند.

به عنوان خریدار خواستار تهیه مرغ زنده شدیم که مرغ زنده را تا کیلویی ۲۶ هزار تومان هم عرضه می‌کردند.

به یکی دیگر از مراکز فروش مرغ زنده سری زدیم که تا کیلویی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان هم به فروش می‌رسید که بسیار نگران کننده بود و قابل دفاع برای مردم نبود.

گزارش را همینجا به پایان نرساندیم و به دو مرکز عرضه فروش گوشت قرمز هم سری زدیم یکی از آنها قیمت گوشت را ۱۲۰  هزار تومان و دیگری ۱۲۵ هزار تومان اعالم کرد.

در حین گزارش یکی از خریدارهای گوشت قرمز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گوشت در چاروسا که خود یکی از مناطق دامپروری در شهرستان است از امور صنفی و تعزیرات خواست تا نسبت به وضعیت این روزهای گوشت رسیدگی کنند.

متاسفانه باید گفت این روزها وضعیت بازار مرغ و گوشت در قلعه رئیسی بسیار نگران کننده و افسار گسیخته است که امیدواریم نهادهای نظارتی ورود پیدا کرده و پاسخگو باشند.

در ضمن آماده پاسخگویی مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت این روزهای توزیع و قیمت‌گذاری مرغ و گوشت قرمز در چاروسا هستیم و در روزهای آینده مجددا در این خصوص صحبت تولید کنندگان و عرضه کنندگان و مردم را خواهیم شنید.

گزارش”سیدحسن آرمند”

انتهای پیام/