آخرین وضعیت سی سخت زلزله زده
آخرین وضعیت سی سخت زلزله زده
زلزله سی‌سخت به اماکنی غیر از اماکن مسکونی و تجاری مانند ساختمان‌های دولتی، آموزشی، کشاورزی و سایر موارد ۳۵۴ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

علی‌شهابی‌نسب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه که به دستورکار  زلزله سی‌سخت اختصاص یافت گفت:  سر جمع اعتبارات هزینه‌ای، ارزان قیمت و تملک اختصاص یافته به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت ۴۳۱ میلیارد تومان بوده که ۱۶۱ میلیارد هزینه‌ای و تملک بوده که ۸۵ میلیارد تاکنون تخصیص یافته است، ضمن اینکه ۲۷۰ میلیارد اعتبارات ارزان قیمت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: ضمن اینکه ۱۰ میلیارد به عنوان تنخواه اختصاص یافته که تاکنون رقمی ابلاغ نشده است.

محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت زلزله سی‌سخت گفت: میزان خسارات به ساختمان‌های دولتی ۲۰ میلیارد، مدارس و فضاهای آموزشی ۷۶، ادوات کشاورزی ۱۰۶، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ۸۴ میلیارد، ۲۸ میلیارد به نیروگاه و خطوط انتقال، گردشگری ۱۴ میلیارد  و راهداری و راه و شهرسازی ۲۷ میلیارد بوده که سر جمع خسارات زلزله سی‌سخت به غیر از اماکن مسکونی و تجاری ۳۵۴ میلیارد تومان بوده است

همچنین سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تسریع در فرآیند بازسازی مورد تاکید است اما نباید مسائل فنی، معماری و شهرسازی فدا نشود.

وی با بیان اینکه خسارت زلزله به بخش دولتی کمتر از اماکن مسکونی و تجاری بوده بیان کرد: بیشترین خسارت زلزله به ساختمان‌های ورزش و جوانان، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، راهداری و بازداشتگاه‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت ضوابط اجرایی میان قاب‌ها، استفاده از آجر سفال و ضعف بتون علت خسارت زلزله بوده ضمن اینکه توصیه می‌کنیم ساخت و سازهای جدید غیراصولی نباشد.

همچنین حسین جنتی با اشاره به ۵ هزار و ۴۲۵ فرم ارزیابی زلزله‌زدگان سی‌سختی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ نفر برای فرم ارزیابی به ستادهای فرعی بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای برخی ساختمان‌ها دو فرم ارزیابی تشکیل شده گفت: روز گذشته ۳۵ پروانه ساختمانی صادر شد و ۱۲۰۰ نفر به بانک معرفی شدند.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۳۰ نفر قسط اول اسکان و ۸۰۰ نفر بلاعوض تعمیرات را دریافت کردند.

انتهای پیام/