آئین کُلَنگ زنی مسجد شهید موسی نوروزی برگزار شد+تصاویر
آئین کُلَنگ زنی مسجد شهید موسی نوروزی برگزار شد+تصاویر
وی با اشاره به هجرت  پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان از مکه به یثرب (مدینه) در آخر سال سیزدهم و ابتدای سال چهاردهم بعثت خاطرنشان کرد : ایشان در اولین اقدام خویش توانست مسجد احداث کند چون نماد اسلام گرایی را مسجد سازی می دانست که جدا از عبادت نقش تاثیر گذاری در مسئله جهاد با مشرکان و منافقان هم داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان دیشموک کُلَنگ مسجد شهید موسی نوروزی در روستای بردله و قریبِ جوار گلزار مطهر ایشان به زمین زده شد.
امام جمعه دیشموک در حاشیه برگزاری این آیین، یکی از ارکان الهی را عبادت عنوان کرد و افزود: کسانی مسجد بنا می کنند که اعتقاد به خدا و روز قیامت دارند و اهل نماز ، روزه و زکات هستند و مردم این منطقه ثابت کردند که اهل ایمان و وفادار به انقلاب ، نظام و رهبری و ائمه اطهارند  و بعد از شهادت موسی نوروزی برنامه های فرهنگی در روستا رونق پیدا کرد.
وی با اشاره به هجرت پیامبراکرم(ص) و مسلمانان از مکه به یثرب (مدینه) در آخر سال سیزدهم و ابتدای سال چهاردهم بعثت خاطرنشان کرد : ایشان در اولین اقدام خویش توانست مسجد احداث کند چون نماد اسلام گرایی را مسجد سازی می دانست که جدا از عبادت نقش تاثیر گذاری در مسئله جهاد با مشرکان و منافقان هم داشت.
ایشان با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ دینی نقش زیادی در موفقیت علمی، و … دارد اذعان داشت : اگر دانش آموزان به مسجد روی آورند ،قطعاً در زمینه علمی هم موفق و سربلند خواهند شد.
حجت الاسلام راوند عدم مسجد در برخی روستاها را یک معضل مهم برشمرد و تصریح نمود : امیدواریم مردم روستاها و مسئولان پای کار آیند تا با مساعدت خیرین آن مشکل مهم در سطح این روستاها هم برطرف گردد.
لازم بذکر است بخشدار دیشموک،شهردار دیشموک، فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمد تقی (ع) دیشموک به همراه امام جمعه شهر و بخش دیشموک حجت الاسلام علی اکبر راوند در آیین کُلَنگ زنی حضور داشته و روح الله اسفرم قول مساعد داده تا در ساخت مسجد همکاری نماید، همچنین فرمانده حوزه مقاومت بسیج خبر از افتتاح پایگاه بسیج روستا در آینده ای نزدیک داد.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ